Kia si Hyundai vor procente din piata Skoda

Kia si Hyundai vor procente din piata Skoda

Sefii Kia Motors isi pun mari sperante in facilitatile de productie, operationale deja, din Slovacia. Dincolo de constructia efectiva a masinilor, coreeni spera ca vor genera un val de simpatie printre locuitorii Europei de Est si vor transforma investitia din regiune in cote de piata mai mari. Pana acum, pariul lor pare unul castigat daca ne uitam pe cifre. Lansarea modelului Cee?d a facut ca numarul masinilor Kia vandute in Slovacia sa cresca de la 750 la 1980.

Planurile coreenilor vizeaza o pozitionare cat mai apropate de podium in ierarhia constructorilor europeni. Pentru inceput, Kia si Hyundai spera sa ?muste? din cota de piata pe care Skoda o detine in Cehia si Slovacia (40 de procente in prima si 25 de procente in a doua). Ulterior vizeaza chiar o concurenta directa cu producatori din Vest.

Pentru a puncta mai departe in ?razboiul? pentru procente cu Skoda, Hyundai pregateste un concurent pentru Octavia. Masina va fi construita tot in Slovacia, iar locatia este aleasa si investitiile in fabrica sunt deja demarate.

Kia a patruns pe piata slovaca alaturi de partenrii de la Hyundai, in 2004. Atunci, cele doua companii nu reusau, impreuna, sa stranga mai mult de 3.5 procente din intreaga piata auto a Slovaciei. Acum se apropie de 9 procente, cu o cota egala pentru fiecare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *