Klaus Iohannis cere Parlamentului reexaminarea modificarilor la legea privind serviciul public de alimentare cu energie termica

Seful statului arata ca actul normativ vizeaza interventii legislative ample asupra activitatilor specifice serviciilor publice de alimentare cu energie termica. El indica faptul ca sunt aduse modificari Legii nr. 121/2014 privind eficienta energetica cu privire la prorogarea termenului pana la care este obligatorie montarea sistemelor de masurare pentru individualizarea consumurilor de energie pentru incalzire/racire si apa calda la nivelul fiecarui apartament si ca actul normativ stabileste pentru energia termica destinata populatiei o cota TVA redusa de 5%.
“Avand in vedere continutul normativ, apreciem ca unele prevederi ale legii supuse reexaminarii pot prejudicia atat beneficiarii, cat si companiile ce activeaza in domeniul solutiilor de energie termica alternative celor centralizate”, spune Iohannis in cererea adresata presedintelui Senatului, Calin Popescu-Tariceanu.
El precizeaza ca legea redefineste conceptul de “condominiu” ca reprezentand un “sistem de incalzire avand la baza o singura solutie tehnica de incalzire”.
“Consideram ca o astfel de formulare restrange dreptul consumatorilor de a-si alege produsele si serviciile in acord cu propria vointa si nevoile acestora. Textul normativ poate conduce inclusiv la ideea instituirii unei interdictii indirecte a debransarii de la sistemul centralizat pentru utilizatorii din condominii, nesocotind regulile comertului liber si economiei de piata, prin instituirea unui monopol al sistemelor de alimentare centralizata cu energie termica”, se arata in solicitarea de reexaminare.
Seful statului afirma ca legea instituie pentru autoritatile administratiei publice locale o competenta exclusiva in tot ceea ce priveste infiintarea, organizarea, gestionarea si functionarea serviciului public de alimentare cu energie termica in sistem centralizat, precum si in ceea ce priveste crearea, dezvoltarea, modernizarea, reabilitarea si exploatarea bunurilor proprietate publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale care compun sistemul de utilitate publica respectiv.
El sustine ca aceste norme permit interpretarea ca solutia legislativa ar impune locuitorilor din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale sa utilizeze doar anumite solutii aferente energiei termice, stabilite de autoritatile administratiei publice locale, ceea ce ar echivala cu o restrictionare a accesului la solutii alternative pe care utilizatorii le pot considera mai eficiente.
“Prin restrictionarea unor anumite solutii aferente energiei termice se pot crea premisele descurajarii concurentei pe piata energiei termice si a solutiilor alternative, creandu-se astfel o situatie de pozitie dominanta a societatilor care …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *