Legislatie cu dedicatie. Dragnea, scapat de dosare, voia sa declanseze procedurile pentru a ocupa functia de premier dupa ce se intorcea din SUA. A ratat la mustata. Deocamdata

Cele doua proiecte de ordonanta de urgenta?prin care se gratiaza mai multe categorii de pedepse penale si prin care sunt modificate?legi, urmau a-l salva, miercuri, pe Liviu Dragnea, presedintele PSD, de ambele dosare penale, spun sursele Romaniei Libere apropiate Guvernului. Dupa ce ar fi scapat de dosarele penale, Liviu Dragnea ar fi vrut sa declaseze?procedurile pentru a ocupa fotoliul de premier.
Proiectele de ordonanta de urgenta care l-ar fi?scapat?pe Dragnea de dosarele penale, programate a fi publicate miercuri in Monitorul Oficial, ar fi fost?cadoul cu care Guvernul Romaniei l-ar fi intampinat?pe presedintele PSD la sosirea sa din Statele Unite ale Americii, unde s-a dus pentru a participa la festivitatile organizate cu ocazia instalarii noului presedinte Donald Trump.?
Scapat de dosare, Dragnea urma sa declanseze procedurile de instalare in fruntea Guvernului, spun sursele noastre.
Gratierea sterge?condamnarea lui Dragnea in?dosarul?a”Referendumului”
Dupa cum se stie, Liviu Dragnea a fost condamnat definitiv?la doi ani cu suspendare pentru infractiuni electorale in dosarul a”Referendumul din 2012″.?In proiectul de ordonanta de gratiere, care trebuia promovat miercuri de Guvern, se stipuleaza ca se gratiaza toate pedepsele de pana la 5?ani inchisoare, inclusiv cele cu suspendare.
Or, Dragnea a fost condamnat definitiv cu suspendare la 2 ani inchisoare pentru fraude la referendum, iar infratiunea pentru care a fost condamnat?se inscrie in cadrul normativ al proiectului de ordonanta, de parca acest proiect a fost croit special pentru Dragnea.?
In momentul in care aceasta ordonanta ar fi aparut in Monitorul Oficial, Dragnea ar fi scapat atat de condamnarea cu suspendare, cat si de perioada de incercare de 4 ani. Ar fi avut cazier curat.
Reamintim ca din cauza acestei condamnari, Dragnea NU a putut ocupa fotoliul de premier, care, asa cum el insusi sustinea, i se cuvenea pentru ca a castigat alegerile.
A doilea proiect de ordonanta il salveaza?pe Dragnea de dosarul “Deturnarea?banilor destinati copiilor defavorizati”
Dragnea mai are un dosar penal in care este judecat la Inalta Curte de Casatie si Justitie ?pentru instigare la abuz in serviciu. Dragnea este acuzat ca in 2006, pe cand avea functie de conducere in PSD si era presedintele Consiliului Judetean Teleorman, si-a instigat sotia (pe Bombonica), sefa?la Protectia Copilului Teleorman, si alte persoane cu functii in?acest serviciu public social, sa angajeze fictiv si sa plateasca salarii pentru doua persoane?care munceau la sediul PSD din Alexandria.
?Al doilea proiect de ordonanta, prin?care se modifica mai multe legi penale, il scapa pe Dragnea de acest dosar. De ce? Pentru ca se modifica?normele care reglementeaza abuzul in serviciu.?Si anume: in proiectul Guvernului Grindeanu se stipuleaza ca infractiunea de abuz?in serviciu se pedepseste penal doar daca exista plangere prealabila si?doar daca exista prejudiciu de minim 200.000 de lei.
Sa le luam pe rand si sa le aplicam la dosarul lui Liviu Dragnea.?
Prima conditie ca sa existe un dosar de abuz in serviciu este existenta plangerii prealabile. In dosarul lui Liviu Dragnea nu exista aceasta plangere prealabila, ci o sesizare. Nerespectarea acestei conditii atrage dupa sine clasarea dosarului.
A doua conditie este ca prejudiciul sa fie de cel putin 200.000 de lei. In dosarul lui Dragnea prejudiciul e doar de 108.000 de lei. In consecinta, dupa publicarea ordonantei de urgenta in Monitorul Oficial, instanta de judecata este obligata sa inceteze procesul penal.
Aceasta conditie de inculpare reprezinta un indemn la a savarsi abuzuri in serviciu pentru fraudarea bugetelor publice?cu sume de pana la 200.000 de lei?deoarece infractiunea nu se pedepseste cu inchisoare. Altfel spus, textul de lege ii foloseste atat lui Dragnea, dar ii multumeste si?pe activistii PSD din administratia locala, care se pot servi?cum vor din banii public fara a risca arestarea preventiva?si?condamnarea.?
Mai exista un motiv pe care avocatii lui Dragnea il puteau invoca pentru incetarea procesului penal si scaparea de raspundere, de pedeapsa in dosarul pe care il are la instanta suprema.?Si anume constatarea interventiei termenului de prescriptie care inlatura raspunderea penala. De ce? Simplu, pentru ca pedeapsa pentru abuzul in serviciu a fost redusa la doar 3?ani, iar prin micsorarea pedepsei?s-a micsorat automat si termenul de prescriptie la?doar 5 ani. ?Cum Dragnea a savarsit faptele in 2006, este clar ca de atunci au trecut mai mult de 5 ani.?
Daca cele doua ordonante de urgenta ar fi fost publicate miercuri in Monitorul Oficial, Liviu Dragnea ar fi scapat atat de eticheta?de condamnat penal (cu suspendare, dar condamnat), cat si de o eventuala?condamnare cu executare in cel de-al doilea dosar (a doua condamnare se da cu executare, potrivit legii)
Modificarile legislative nu sunt facute pentru muritorii de rand, ci pentru functionari?publici,?demnitari,?politicieni
De modificarile legilor penale care dezincrimineaza fapte penale precum neglijenta in serviciu sau golesc?de continut?conflictul?de interese?si imblanzesc?conditiile pentru incriminarea?abuzului in serviciu?vor beneficia, in special, functionarii?publici (primari, consilieri, presedinti, vicepresedinti de consilii judetene, adica baronetul local)?si demnitarii, adica politicienii?penali, nu oamenii?de rand.?Daca s-ar?publica aceste modificari legislative?in Monitorul Oficial, foarte multe dosare se vor inchide, iar prejudiciile nu se vor recupera.
O alta modificare legislativa care afecteaza Justitia este aceea care vizeaza institutia denuntatorului. Si anume, potrivit ordonantei Grindeanu, denuntatorul beneficiaza de impunitate sau de reducerea pedepsei numai daca denunta faptele in maximum 6 luni de la savarsire. Practica a aratat ca denuntatorii indraznesc sa denunte fapte penale abia dupa ce autorii nu mai detin functii publice. Or, majoritatea mandatelor sunt pe patru ani, asa ca limitarea denuntului la 6 luni este o piedica in deschiderea dosarelor noi.
Nici ordonanta de?gratiere a pedepselor?nu e facuta pentru muritorii de rand, principalii beneficiari fiind tot?functionarii publici si demnitarii, deoarece majoritatea sunt condamnati cu suspendare, iar limita de 5 ani ii include pe toti cei condamnati cu suspendare. Altfel spus, nu se realizeaza motivul care ar fi determinat Guvernul Grindeanu sa schimbe legislatia: rezolvarea problemei supraaglomerarii penitenciarelor.
In proiectul de ordonanta a?gratierii,?sub forma propusa de Guvernul Grindeanu, exista si alte anomalii periculoase ?si anume iertarea celor condamnati pentru evaziune fiscala in forma agravanta si plata prejudiciilor dupa ce ies din puscarie. Adica, pierderea banilor, stiut fiind ca nici cu legea aspra de pana la Ordonanta Grindeanu nu s-au recuperat mai mult de 10% din prejudicii.
Un alt pericol …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *