Licitatie organizata de CFR, contestata de un grup industrial francez: “CFR a atribuit contractul unei asocieri cu o oferta mai mare”

“In data de 5 iulie 2018 am luat act despre decizia CNCF CFR SA de a atribui licitatia pentru modernizarea subsectiunilor Brasov – Apata si Cata – Sighisoara catre Asocierea Brasig, formata din Strabag-Swietelsky. Desi Consortiul din care facem parte (Asocierea Railworks formata din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading “98 si Arcada) a fost anterior declarat admisibil si s-a clasat pe locul I, CFR a decis atribuirea acestui contract catre asocierea clasata pe locul al treilea, pretul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare”, spun reprezentantii Alstom.
Acestia afirma ca, analizand motivele deciziei invocate in comunicarea primita, au constatat faptul ca se refera la starea de insolventa a unuia dintre partenerii nostri de consortiu, “desi credem ca acest lucru contravine atat legii insolventei cat si legislatiei nationale si europene in materie de achizitii publice”.
“Alstom isi rezerva dreptul de a recurge la toate mijloacele pe care legea ni le pune la dispozitie pentru a contesta aceasta decizie, atat la nivel national, cat si European”, adauga oficialii Alstom.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR a anuntat joi ca a desemnat asocierea Brasig Strabag -Swietelsky castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru modernizarea subsectiunilor Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, aflate pe sectiunea Brasov – Sighisoara, componenta a Coridorului Rin – Dunare, pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h.
“Oferta financiara a asocierii Brasig Strabag – Swietelsky a fost de 3.143.153.533 lei fara TVA, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii”, a anuntat CFR intr-un comunicat.
Sursa de finantare pentru modernizarea subsectiunilor Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, in lungime totala de 86 de km, este asigurata din fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat, iar durata de executie va fi de patru ani de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor.
“Contractul prevede o gama variata de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara: terasamente, linii CF, consolidari poduri, podete, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a calatorilor, energoalimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termoventilatie, aparari de maluri, semnalizare, protectia mediului”, spun oficialii CFR.
Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare se asigura conditii tehnice pentru circulatia trenurilor de calatori si marfa cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *