Linia de metrou Victoriei-Otopeni, motiv de disputa intre primarie si ministrul transporturilor

Linia de metrou Victoriei-Otopeni, motiv de disputa intre primarie si ministrul transporturilor

Primaria generala si ministrul Transporturilor se bat pe o linie de metrou care sa lege Bucurestiul de Otopeni. Castiga insa institutia care realizeaza proiectul mai repede. Primarul general a obtinut aprobare pentru finantare externa, in timp ce ministrul Transporturilor e pe cale sa prezinte Guvernului proiectul sau, despre care spune ca este mai ieftin decat cel al Primariei generale.

Pentru proiectul sau, ministrul Transporturilor vrea sa foloseasca linia de cale ferata existenta de zeci de ani in nordul orasului si folosita foarte putin. Linia de metrou de suprafata ajunge la Mogosoaia si apoi la Otopeni. Lungimea traseului este de 19 km. Pe 12 dintre ei exista deja cale ferata. Raman de construit numai sapte, din care un kilometru va fi un tunel.

Durata de realizare a proiectului ministerului Transportuilor ar fi de doi ani din momentul semnarii contractului, in timp ce Primaria generala ar construi metroul subteran, care ar lega Piata Victoriei de Otopeni, in sapte ani. Edilul merge inainte cu proiectul sau, chiar daca ministrul Transporturilor il considera scump. Linia proiectata de Primarie ar avea 21 de statii pe sub bulevardele 1 Mai, Expozitiei, Soseaua Bucuresti- Ploiesti si Gradina Zoologica.

Proiectul ministrului transporturilor va fi prezentat Guvernului peste o luna pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Banii de la Guvernul Japoniei, pentru proiectul primariei generale vin insa peste citeva luni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *