Lipsa parcarilor: afacere de 300.000 lei pe saptamana pentru „hingherii de masini”

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

„In urma cu 3 zile, prin adresa 21.542 am instiintat societatea Dalli Exim SA ca inceteaza contractul cu nr. 20 din 1995, adica toate parcarile exploatate de Dalli intra de acum in administrarea Primariei Municipiului Bucuresti. Predarea-primirea celor peste 3.300 de locuri de parcare se va face in 30 de zile de la notificare, astfel ca pana la data de 11 iulie, toate parcarile Capitalei vor fi administrate de Primaria Municipiului Bucuresti”, a anuntat ieri primarul general, Sorin Oprescu. Teoretic, asta inseamna ca in centrul Bucurestiului soferii vor avea peste 3.000 de locuri in care sa-si parcheze masinile. Parcarile vor fi cu plata, administrate dupa cum a declarat Sorin Oprescu „de o structura noua infiintata la Administratia Strazilor”. De altfel, locurile de parcare, care au fost administrate de firma Dalli, au stat libere mai multe luni. Langa Palatul Parlamentului, Ministerul Muncii, Sala Palatului sau pe Brezoianu toate fostele parcari Dalli au fost incercuite cu banda galbena, devenind astfel inutilizabile.

Ca sa „disciplineze” soferii care parcheza la intamplare, patru din cele sase primarii de sector apeleaza la firme de ridicat masinile. Este vorba de primariile sectoarelor 1, 2, 3 si 6 ale Capitalei. Initial, primarii din cele patru sectoare au declarat ca vor fi ridicate de pe domeniul public doar autovehiculele care blocheaza intersectiile, intrarile in crese, spitale, scoli, gradinite sau cele care stationeaza pe trecerile de pietoni. Practica a aratat, insa, ca masinile sunt ridicate de aproape oriunde, fara nici un avertisment, chiar daca nu blocheaza traficul sau vizibilitatea.

Recuperarea acestora din „adaposturile hingherilor” de masini costa cel mai putin 500 de lei, plus o amenda cuprinsa intre 240 si 300 de lei la Politia Rutiera si trei puncte de penalizare. Pentru fiecare zi de stationare, pretul creste cu inca 200 sau 300 de lei. O firma care incaseaza minim 500 de lei pentru ridicarea unei masini, transportul si depozitarea ei castiga 300.000 de lei doar intr-o singura saptamana de pe urma a 600 de masini saltate. Statisticile arata ca, in medie, se ridica cel mai putin 200 de masini intr-o saptamana in sectorul 1, peste 600 de autovehicule in sectoarele 2 si 6 si peste 300 in sectorul 3, unde exista si cele mai multe locuri de parcare. Cu exceptia firmei CFR Transauto SA, care varsa la bugetul Primariei sectorului 1,20 la suta din incasari, restul firmelor nu dau nici un leu primariilor din sectoarele 2, 3 si 6 pentru constructia de locuri de parcare.

Politia Rutiera nu ridica decat masinile de pe carosabil

Politia Rutiera nu ridica decat masinile care stationeaza pe carosabil si numai daca incurca circulatia, obtureaza vizibilitatea si sunt pe arterele de circulatie din sectoarele 1, 2, 3 si 6. Surse din cadrul Politiei Rutiere ne-au precizat ca masinile parcate pe trotuare, spatii verzi sau (abuziv) in parcari inchiriate sunt ridicate de firmele specializate in colaborare cu Politia Comunitara. Pentru masinile ridicate de pe carosabi, soferii sunt amendati cu sume cuprinse intre 240 si 300 de lei si li se aplica si cate trei puncte de penalizare. In cazul in care amenda este platita in maxim 24 de ore atunci ea este de 120 de lei. Pentru masinile ridicate in colaborare cu Politia Rutiera se intocmesc procese-verbale de contraventie si inregistrari video, care sunt puse la dispozitia soferilor daca se ajunge ca sanctiunea sa fie contestata in instanta.

Masinile saltate se depoziteaza in afara Bucurestiului

Pentru recuperarea masinilor saltate de hingheri, soferii trebuie sa mearga in afara Capitalei. SC CFR Tranasuto SA, care ridica masinile in sectorul 1, le depoziteaza pe strada Matelotilor. SC Spercom SA, firma care ridica masinile in sectorul 2 al Capitalei le depoziteaza in comuna Afumati, pe strada Fabricii nr.2. SC Rosal SA duce masinile ridicate din sectorul 3 al Capitalei pe soseaua Dudesti-Pantelimon iar firma Ilcor Auto Eco din sectorul 6 in comuna Rosu. Cele trei firme cer cate 200 de lei pentru fiecare zi in care soferii nu vin sa le ridice, iar CFR Transauto ? 300.

Nemultumirile soferilor

Proprietarii care s-au trezit cu masinile saltate sunt revoltati ca nu au fost anuntati ca nu-si mai gasesc autovehiculele unde le-au parcat si nici de unde pot sa le recupereze. Mai mult, acestia nu inteleg de ce sunt pedepsiti de doua ori pentru ca nu au unde sa parcheze, odata cu amenda data de politie si a doua oara prin plata tarifelor practicate de firmele care ridica masini. Ei nu isi pot explica de ce primariile au infiintat un serviciu public care este doar in interesul firmelor care ridica masini. Soferii au organizat chiar si un protest in sectorul 2 al Capitalei, insa acesta nu a fost luat in seama de nimeni.

spot_img