Metroul, iad de aglomeratie

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Transportul subteran al Capitalei mai are un pic si explodeaza de aglomeratie. Desi acum o saptamana Metrorex anunta o lejeritate in trafic prin adoptarea unui grafic nou, statiile sunt arhipline, iar trenurile nu respecta timpii promisi.

Bucurestenii sunt nemultumiti ca trebuie sa astepte uneori peste zece minute venirea unui tren, iar atunci cand acesta ajunge in statie este mult prea aglomerat pentru a putea prelua alti calatori.

Piata Unirii, ora 10.00. Peronul este suprapopulat, ceasul de la capatul statiei indica 9 minute de la ultima plecare. Cu intarziere, o garnitura trage la peron, vagoanele sunt pline. Usile se deschid, putini coboara, multi vor sa urce. Oamenii stau ingramaditi precum scobitorile. Conducatorul trenului insista sa fie utilizate toate intrarile. Dupa semnalul de inchidere a usilor, jumatate dintre cei care au asteptat venirea trenului au ramas pe peron in asteptarea unei alte garnituri. Urmeaza injuraturile, blestemele si telefoanele la serviciu ca azi vor intarzia. La fel ca si ieri.

Desi conducerea regiei de transport a anuntat ca, de la inceputul lunii octombrie, transportul in subteran va deveni mai lejer, nimic din ce s-a promis pare sa nu se materializeze. Trenurile ar fi trebuit sa ajunga in statii la intervale de 6-7 minute pe M 1?3 (Dristor 2 – Republica) si 4-6 minute pe M 2 (IMGB – Pipera), cele doua magistrale fiind suplimentate cu noua trenuri.

Directorul Departamentului IT si Comunicare al Metrorex, Mariana Petre, a dat vina pe statiile supraaglomerate care determina intarzierile si pe vremea rea care a determinat migratia calatorilor RATB inspre metrou. Directorul a spus ca pentru o scadere reala a timpului de asteptare e nevoie de mai multe trenuri. „Asta inseamna alte cheltuieli pe care noi nu ni le putem permite. Avem un buget pe care trebuie sa-l respectam. Incercam sa multumim toti calatorii”, a incheiat Petre.

Calatorii Metrorex sunt departe de a fi multumiti de intarzierile de pana la 12 minute. Doua din cele mai aglomerate statii sunt Piata Unirii si Victoriei. Rabdarea bucurestenilor este pusa la grele incercari, de cele mai multe ori exista si indivizi care cedeaza nervos. „Unde dracu? ati fost pana acum, bai, nenorocitilor?”, a clacat un pensionar in Victoriei, dupa ce trenul a intarziat minute bune.
Bucurestenii insa au inceput sa se obisnuiasca cu astfel de scene.

Nici linia 41 nu este scutita de intarzieri, decalajele fiind puse pe seama traficului infernal din Capitala. „Avem cateva puncte critice unde tramvaiele raman blocate. Intersectiile Lujerului cu Uverturii si partial Crangasi”, a explicat directorul adjunct al RATB, Valeriu Bunea. Acesta a mai explicat ca si la capatul liniilor vatmanii au batai de cap cu soferii care isi parcheaza masinile in apropierea liniilor si blocheaza accesul trenurilor.

Indisciplina in trafic si lucrarile de modernizare a carosabilului au transformat in iad si calatoriile cu mijloacele de transport pe Colentina, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, DN 1 si zona centrala, care aproape paralizeaza dupa ora 14.30.

Efectele indisciplinei in trafic au fost vizibile ieri dupa-amiaza la intersectia Soseaua Pipera cu Barbu Vacarescu. Aceasta a fost blocata zeci de minute din cauza nerespectarii culorii semaforului si a indicatoarelor de acces interzis. Situatia a fost detensionata de un agent de la politia rutiera care a venit cu intarziere. Unii soferi au spus ca, inaintea acestuia, un alt echipaj a dirijat circulatia, dar a parasit zona fara motiv.

Dupa plecarea acestora s-a instaurat haosul, tentativele unor soferi de a-i inlocui pe agenti nu au dat niciun rezultat. Cozile de-a lungul Soselei Barbu Vacarescu se intindeau ieri dupa-amiaza pe sute de metri, claxoanele asurzind-i pe toti cei care treceau prin zona.

spot_img