Inca o masina construita de chinezi pentru Europa, inca un esec. De aceasta data este vorba de Grate Wall si mini-ul sau GWPeri. Masina a fost construita ca un competitor direct pentru masinile de clasa B din Europa, insa tribunalul din Torino a gasit-o drept „o copie perfecta” a Fiat-ului Panda si a interzis comercializarea sa pe Batranul Continent.
De fapt, GWPeri imprumuta toate caracteristicile de design exterior ale lui Panda, mai putin partea frontala: grila, farurile sau bara. Daca ar fi ajuns pe piata europeana GWPeri ar fi fost un Panda cu face-lift si probabil mai ieftin. Poate ca o asemenea intamplare ii va grabi pe cei de la Fiat cu restilizarea deja batranului Panda.
Producatorul chinez este obligat sa plateasca si o amenda de 15.000 de euro pentru ca a adus deja in Europa un exemplar al GWPeri. Importul oricarui alt exemplar al mini-ului ii va costa pe chinezi 50.000 de euro. Dar lucrurile nu sunt batute in cuie pentru ca Grate Wall are dreptul la recurs. Grate Wall este prezent in Romania cu CUV-ul Hoover pe care il vinde cu un succes relativ.
GWPeri este a doua masina interzisa in Europa pentru „imprumutul” de linii de design. In urma cu o luna un tribunal din Germania a interzis comercializarea SUV-ului CEO pentru ca seamana prea tare cu BMW-ul X5. Si in acest caz chinezii de la Shuanghuan mai au o portita de scapare in justitie, gratie recursului.