Ministrul Transporturilor: Am instituit o comisie care de azi lucreaza la TAROM. Este necesara o restructurare a companiei
“Brandul TAROM trebuie pastrat si trebuie relansat. Am analizat in aceasta perioada situatia de la TAROM. As putea sa va citesc 10 pagini din agenda mea despre TAROM. Ceea ce vreau sa va spun este ca, incepand de astazi, am instituit o comisie condusa de secretarul de stat (in Ministerul Transporturilor – n. r.) Dragos Titea in care sunt inca opt reprezentanti, oameni cu multa cu experienta de la Autoritatea Aeronautica, din minister, din domeniul transporturilor aeriene. Incepand de azi, aceasta comisie, numita prin ordin de ministru, se muta si lucreaza la compania TAROM. Fac o diagnoza a starii companiei – noi stim in linii mari cum stau lucrurile acolo, avem un raport al Curtii de Conturi, avem un raport al corpului de control al prim ministrului vizavi de compania TAROM. Aceasta comisie isi va desfasura practic activitatea zi de zi la TAROM, procedand la masuri concrete, zilnice de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activitati si de eficientizare”, a spus Stroe.Acesta a precizat ca este necesara o restructurare a companiei, trebuie “umblat” la structura de personal, insa nu stie daca si la numarul de personal.”Trebuie sa umblam la structura de personal. Repet: la structura de personal. Nu stim daca vom vorbi si de numarul de personal. Dar vreau sa va spun ca o companie aeriana romaneasca a transportat anul trecut peste 6 milioane de pasageri si are in Compartimentul economico-financiar 28 de oameni. TAROM a avut 150, dar TAROM a transportat doar 2 milioane de cetateni si are in aceasta structura economico-financiara 100 de salariati si nu de mult avea 150. Deci, trebuie sa procedam de urgenta la o restructurare a companiei, astfel incat sa asiguram lucrul timp de 24 de ore de exemplu a serviciilor tehnice, pentru ca serviciile tehnice trebuie sa asigure mentenanta si sa faca reparatii timp de 24 de ore nu numai la aeronavele TAROM, ci si la alte aeronave care aterizeaza pe Aeroportul Otopeni si sa faca venituri proprii. In prezent nu se intampla asa. Si, de asemenea, tot personalul companiei sa fie intr-un barem rezonabil corect de salariati, care sa permita functionarea, dar fara sa fie exagerari de personal”, a explicat ministrul Transporturilor.De asemenea, seful de la Transporturi a atras atentia asupra consumului de piese si materiale care este enorm la TAROM, dar si in ceea ce priveste costurile suplimentare pe care le genereaza multe agentii ale operatorului national aerian existente in strainatate care nu-si mai au rostul.”Trebuie sa fim atenti la consumul de piese si materiale care este enorm la TAROM si facem o analiza – nu se justifica. Trebuie sa fim atenti la consumuri in general, pe care le inregistreaza aceasta companie, la costurile suplimentare pe care le genereaza multe agentii ale TAROM in strainatate, care nu-si mai au rostul. Singurul criteriu care va sta la baza deciziei va fi criteriul de rentabilitate. Nu exista criterii de alta natura. Doar criteriul de rentabilitate, criteriu fara culoare politica”, a subliniat Stroe.Acesta a precizat ca trebuie elaborata o strategie pentru TAROM, pentru a vedea daca se lanseaza rute de lung curier, cum ar fi catre China.”In paralel, trebuie sa elaboram o strategie pentru TAROM, timpul este foarte scurt pentru TAROM, care sa ne spuna clar ce avem de gand cu TAROM-ul pe mediu curier, daca lansam lung curierul, o colaborare cu alte companii, de exemplu cum ar fi Xiamen Airlines din China, care vrea sa efectueze curse directe Beijing – Bucuresti si au nevoie de mentenanta tehnica. Ei folosesc nave Airbus pe care si noi le putem repara. Aceasta linie este de mare importanta pentru noi, este o ruta foarte circulata si putem sa facem aceste revizii ale acestor aeronave pe care le cunoastem, suntem acreditati sa le reparam, avem acceptul companiei Airbus si putem sa facem venituri”, a adaugat Felix Stroe.Oficialul MT a spus ca evolutia companiei TAROM este urmarita de premierul Mihai Tudose, care a cerut luarea de masuri pentru salvarea acesteia.”Evolutia acestei companii este urmarita personal de catre premier, care ne-a cerut sa luam toate masurile pentru salvarea ei. Toate masurile legale, evident”, a subliniat el.In alta ordine de idei, ministrul Transporturilor a dat asigurari ca vor continua investitiile la Aeroportul Otopeni.”Ne preocupam in continuare sa dezvoltam aeroportul Otopeni, care este o sursa importanta de venituri si o vom face si in 2018″, a afirmat …