Mostenirea lui Vanghelie loveste metroul

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Magistrala 5 va fi gata la anul, insa asigurarea de trenuri este aproape o misiune imposibila.
Cei putin peste noua kilometri ai Magistralei 5 a metroului bucurestean, tronsonul Eroilor – Drumul Taberei vor fi gata in vara anului viitor, a dat asigurari ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a inspectat marti santierul.
Chiar daca promisiunea ministrului se va adeveri, iar statiile si sinele vor fi gata, conducerea Metrorex se confrunta cu o problema majora – de unde vor lua trenurile care sa circule pe aici? Oficialii societatii de exploatare a metroului bucurestean au gasit o solutie care pare mai degraba a fi de avarie. „Vom avea opt trenuri Bombardier pe care le vom lua de pe Magistrala 2 (Berceni – Pipera, n.red.), iar in locul lor se vor aduce treptat noile trenuri CAF. Apoi, pe Magistrala 4 (Gara de Nord – Parc Bazilescu, n.red.) avem 15 trenuri IVA (Intreprinderea de Vagoane Arad, primele trenuri de metrou din Bucuresti, fabricate in anii 70-80, n.red.), dintre care cinci vor fi aduse pe Magistrala 5”, a declarat directorul general al Mewtrorex, Marin Aldea.
La randul lui, ministrul a precizat ca Metrorex va apela la rezerva de trenuri din depouri, pentru a se putea asigura transportul calatorilor pe Magistrala 5. „In ceea ce priveste trenurile, a fost acea problema cu achizitia care e in atentia DNA. Vom circula cu acele trenuri de rezerva ale Metrorex”, a spus Costescu.
E o solutie de avarie, spune fostul director general al Metrorex Gheorghe Udriste, care avertizeaza asupra unor posibile consecinte, neplacute pentru bucurestenii care circula cu metroul. „Vor ramane, probabil, fara rezerve. Rezervele sunt acele trenuri care sunt pregatite in depou sa iasa in circulatie atunci cand altele au probleme. In anumite perioade, daca se intampla un incident, vor fi intervale mai mari de succedare”, a explicat Udriste pentru Romania libera.
Licitatie anulata de DNA
Daca nu s-ar fi facut manevre cel putin bizare, pentru a folosi un eufemism, problema trenurilor pentru Magistrala 5 nu ar fi existat in momentul de fata. In 2014, Metrorex a organizat o licitatie cu o valoare estimata de 440 milioane de euro, cu TVA, pentru achizitia a minimum 43 si maximum 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente. Licitatia, organizata in perioada cand la conducerea Metrorex era Aurel Radu, un apropiat al fostului primar al Sectorului 5 Marian Vanghelie, a fost castigata de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care aveau pretul cel mai mare. Imediat, ceilalti participanti la licitatie au contestat rezultatul, iar pe fir a intrat DNA, care a anulat licitatia, din motive care tineau de suspiciuni de spaga.
Acum se pune in mod firesc intrebarea cum vor fi suficiente 13 trenuri, cate vor putea fi asigurate potrivit oficialilor Metrorex, cand licitatia viza achizitia a minimum 43 de …

spot_imgspot_img