Nemtii cumpara Dacia pentru ca este ieftina si utila ca o furculita de plastic la picnic

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

In 2008 s-au vandut in Germania 25.000 Dacii, insa in primul trimestru al lui 2009 aceasta tara a devenit a doua piata de vanzare a masinilor romanesti, printr-un program similar Rablei autohtone. Daca francezii au spus ca Dacia este o oaza in vreme de criza, nemtii sunt mai sinceri cu privire la alegerile lor- au ales masina „pentru ca este ieftina si utila ca o furculita de plastic la picnic”, conform variantei online a ziarului Die Tageszeitung.
Argumentele nemtilor explica intr-un fel atitudinea importatorilor autohtoni de masini la mana a doua, care estimeaza ce peste un an sau doi, toate Daciile de la nemti vor fi cumparate de romani la preturi foarte mici si vor ajunge un factor de poluare extrem de nociv.

Pana atunci, guvernantii nemti iau in calcul sa extinda programul de innoire a parcului auto, fapt care ar putea urca vanzarile constructorului de la Mioveni catre 150.000 unitati doar pe aceasta piata. Dacia este promovata in Germania ca „masina de 5.000 euro” pentru ca din pretul de 7.500 euro se scad cei 2.500 euro dati de stat.

Sandero si Logan ? succes extern

Pasiunea de moment a nemtilor pentru Dacia e explicata prin faptul ca nu are un design sofisticat, tehnic nu e foarte performanta, si costa putin, exact opusul marcilor lor traditionale. „E ca si cum ai inlocui tacamurile de argint cu unele de plastic. Trebuie sa facem economie”, a incercat sa-si explice alegerea un cumparator.

Acest lucru a reprezentat un impuls nesperat pentru constructorul de la Mioveni, care a fost nevoit sa opreasca productia de mai multe ori din toamna lui 2008 si care i-ar putea creste vanzarile cu circa 15 procente intr-un an in care mai multi constructori se lupta sa nu dea faliment. In plus, pe pietele externe ar putea ajunge cam trei sferturi din tot ce va produce constructorul, o crestere insemnata raportat la cele 67 de procente exportate in 2008. In prezent, productia Dacia este de 1.200 unitati pe zi, dintre care 610 Sandero si 360 Logan MCV, cele mai cerute modele in Europa de Vest.

spot_img