Politia intentioneaza sa introduca permisul de conducere pentru mopede, tinand cont de numarul mare al accidentelor in care sunt implicate vehiculele cu doua roti.
Adjunctul directorului Directiei Politiei Rutiere, din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, Marian Motoc, a declarat, miercuri, ca s-ar dori introducerea permisului de conducere pentru mopede, precum si modificarea modului in care se incaseaza amenzile si a modului in care sunt sanctionati proprietarii de autovehicule.
El a precizat ca politiile din alte state europene incaseaza si pana la 90 la suta din valoarea amenzilor in timp ce, in Romania, politiei ii revine 25-30%.
Motoc a mentionat faptul ca, in urma masurilor luate de Directia de Politie Rutiera, a scazut numarul de accidente gravecare au avut loc in acest an. Astfel, in primele cinci luni ale acestui an, au fost inregistrate 3.111 de accidente grave, cu 297 mai putine ca perioada similiara a anului trecut, in care au murit 764 de persoane, cu 129 mai putine ca anul trecut.
Directorul adjunct al DPR a facut declaratii la intalnirea reprezentantilor politiilor rutiere din state europene, la cea de-a doua etapa a Proiectului European „Lifesaver”, care vizeaza unul din obiectivele propuse la nivelul Uniunii Europene, reducerea cu 50 la suta a mortalitatii rutiere pana in 2010.
Proiectul, aprobat de Comisia Europeana, are ca scop sprijinirea Poloniei, Portugaliei, Romaniei, Sloveniei, Spaniei si a Ungariei pentru cresterea eficientei activitatilor de preventie rutiera, prin preluarea bunelor practici si asistenta in aplicarea acestora din partea statelor membre TISPOL, recunoscute pentru realizarile in domeniu.
Prioritatile proiectului europen, realizat in comun de politiile rutiere din 26 de state, sunt siguranta tinerilor soferi si a motociclistilor, combaterea vitezei, a conducerii sub influenta bauturilor alcoolice si a drogurilor, alaturi de derularea unor activitati de prevenire privind portul centurii de siguranta.
Scopul TISPOL, organizatie infiintata de fortele de politie rutiera din Europa, este reducerea consturilor societatii, cauzate de cei aproximativ de 45.000 de morti si 3,5 milioane de raniti inregistrati anual pe drumurile Uniunii Europene.
Romania a inregistrat in ultimii doi ani o crestere a numarului si a consecintelor evenimentelor rutiere grave, in 2008 fiind inregistrate peste 10.000 de accidente grave, soldate cu aproape 3.000 de morti si peste 9.000 de raniti.
Potrivit Politiei Romane, cresterea numarului de autovehicule, care anul trecut a ajuns la peste cinci milioane, in conditiile unei infrastructuri rutiere ramase in limite sensibil apropiate cu cea de la nivelul anilor „90, numarul redus de kilometru de autostrazi si sutele de localitati „”liniare”” care sporesc riscul rutier pe traseele drumurilor nationale europene, au dus la ambuteiaje frecvente si la ingreunarea circulatiei.
Astfel, pe principala artera de circulatie din Romania DN1 (E60), media anuala a valorilor de trafic s-a marit cu 10,2 la suta, atingand la sfarsitul anului 2008 peste 12,5 de milioane de masini.