„Inca de cand a aparut legea RCA, in piata de asigurari s-au observat niste lacune, astfel incat azi asistam la niste cresteri nejustificate de preturi. Am tot mentionat ca pagubitul nu beneficiaza de serviciile de service, ci anumiti terti, respectiv anumite ateliere de reparatii. Un asigurator normal nu o sa vina niciodata cu o solutie de reparatie pentru o aripa sau o bara facuta praf, ci doar cu solutia de inlocuire, pentru ca acolo este castigul si pentru ca legislatia permite. Atunci, de ce legislatia permite acest lucru? Am mai auzit ca elementele de plastic ale unei bare nu se repara. Nu se repara ce? Pe de alta parte, se vorbeste despre siguranta rutiera. Anumite lucruri care se pot repara, se repara. Tehnicieni sunt si de o parte, si de alta, la fel cum sunt si in service-uri”, a afirmat Madalin Rosu, responsabil Sectiunea Auto din cadrul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR).
Potrivit cercetarii, un posesor de masina avariata, model Skoda Octavia, care nu are asigurare, va plati un pret mediu de 501,03 lei pentru revopsirea unei bare fata, in timp ce tariful mediu achitat de catre un sofer care detine asigurare este de 1.505,52 lei.
De asemenea, pentru inlocuirea unui far dreapta, piesa originala, avantajul de pret mediu achitat este in favoarea masinii neasigurate, cu 528,44 lei, fata de 814 lei achitati in cazul unui autovehicul cu asigurare.
Citeste continuarea pe …