Primaria Capitalei vrea sa construiasca linia de metrou Otopeni

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Municipalitatea „se arunca” la investitii de miliarde de euro, bani care vor asigura construirea unei noi linii de metrou intre Piata Victoriei si Aeroportul International Henri Coanda (AIHC).

Un proiect important pentru bucurestenii care circula cu transportul in comun ? linia de metrou dintre Piata Victoriei 3 si AIHC – si-a gasit finantatorii. Consilierii municipali au aprobat ieri construirea noii linii, formata din 19 statii, pe o lungime de 15,3 kilometri. Vechiul proiect al primariei prevedea construirea a 14 statii. Investitia, cu o valoare totala de 1,25 miliarde de euro, se va derula pe o perioada de sapte ani. Banii vor fi asigurati din bugetul municipalitatii, dar si din credite externe garantate de statul roman, potrivit actului normativ. Metrorex nu va contribui financiar la realizarea proiectului.

Problema cea mai mare a traseului a reprezentat-o alegerea statiei care va lega linia la reteaua existenta. In calcul s-au luat patru posibilitati: de la statia 1 Mai, care este cea mai facila legatura cu Gara de Nord, de la Gara de Nord sau statiile Aurel Vlaicu si Piata Victoriei. Varianta „castigatoare” va porni de la Piata Victoriei 3, statie de capat si, in acelasi timp, de corespondenta cu statiile de metrou existente: Victoriei 1 si 2. De aici, linia va urma Bulevardul Ion Mihalache pana la Parcul Copilului, dupa care traseele tunelelor se vor inscrie pe strazile Aviatori Popisteanu si Locotenent Fuica Vasile. Prin traversarea subterana a capatului Cartierului Domenii, linia se inscrie pe Bulevardul Expozitiei si Piata Presei Libere. Traseul propus in continuare va urmari soseaua Bucuresti-Ploiesti, pe DN1, pana in Otopeni.

Transportul subteran ar putea trece in subordinea Guvernului, prin infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Public, potrivit oficialilor Metrorex. Noua institutie va coordona activitatea regionalei CFR de scurt parcurs, a metroului, a operatorilor privati, dar si a RATB. Autoritatea va coordona activitatea de transport nu numai din Capitala, ci si din zonele limitrofe. In acest moment sunt in lucru mai multe studii de consultanta in baza carora se va stabili data constituirii Autoritatii. Proiectul privind infiintarea acestei structuri este sustinut printr-un credit extern incheiat in 2005 cu Banca Mondiala.

Metrorex transporta zilnic 600.000 de calatori, comparativ cu 330.000, in perioada 2002 – 2003. Cele mai mari fluxuri de calatori se inregistreaza in intervalul 7.30 – 9.30. Metroul bucurestean a atins un nivel record al numarului de calatori, de peste 15 milioane persoane, in luna mai a acestui an, record nemaiatins de la jumatatea anilor ?90, atunci cand a fost instalat sistemul electronic de taxare.

spot_imgspot_img