Programarea lansarii noilor modele Logan si Sandero facelift in toamna acestui an, alaturi de intrarea in productie la Craiova a modelului Ford Ecosport abia in a doua jumatate a anului trecut au atras o diminuare a pro?duc?tiei de masini noi, atat la Craiova, cat si la Mioveni, potrivit datelor Asociatiei Pro?du?catorilor si Importatorilor de Auto?mobile (APIA), scrie ZF.ro.
Totodata, luna trecuta au fost asamblate 29.932 autovehiule, cu 16,6% mai putin decat in luna precedenta, in conditiile in care in ultimii ani productia din iulie accelera tocmai pentru a acoperi si luna august, cand uzinele intra in perioada de remont. Mai mult, comparativ cu iulie 2015 declinul este de 24%, in conditiile in care anul trecut se produceau in iulie aproape 40.000 de masini la Mioveni si Craiova. In aceste conditii, productia totala din primele sapte luni a scazut cu 8,2%, la 231.206 unitati. Dintre acestea, 205.466 au fost produse de catre Dacia, in scadere cu 7% fata de perioada similara a anului trecut si 25.740 de catre Ford, cu 15% sub nivelul din 2015. Potrivit unor surse apropiate Automobile Dacia, declinul de la Mioveni a fost determinat de un planning de livrare la export, iar masinile care apar in cantitati mai mici pe iulie nu au fost livrate, dar sunt in parcul uzinei.
In total, in primele sapte luni ale acestui an au fost exportate 209.050 de masini, in scadere de 8,4% comparativ cu perioada similara din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scaderilor inregistrate in sase din cele sapte luni ale acestui an comparativ cu lunile similare din 2015.
Cel mai exportat model in primele sapte luni din 2016 a fost Dacia Duster cu 115.405 unitati, in crestere cu 15,7% fata de 2015. SUV-ul reprezinta in intervalul ianuarie-iulie 55% din total exporturi.
Citeste si Masinile cu motoare Diesel si pe benzina ar putea sa dispara
?





