RCA 2017, noi schimbari: Apare decontarea directa. Ce alte drepturi si obligatii vor avea soferi

Libertatea va prezinta care sunt cele mai importante prevederi ale acestei norme.
Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) spune ca norma are doua paliere: unul legat de subscriere, adica beneficiile sau costurile pe care un asigurat le are in Romania, si o alta legata de despagubiri.
Apare decontarea directa
“Cea mai importanta este decontarea directa. Adica daca eu am asigurare RCA si cineva imi loveste masina, eu pot sa imi repar autoturismul pe asigurarea mea, iar asiguratorul se va indrepta asupra firmei de asigurari a celui vinovat. Este un sistem optional si se plateste separat. Adica se plateste o taxa suplimentara la momentul semnarii politei, o data pe an”, a afirmat Muntean pentru Libertatea.
Aceste tarife suplimentare sunt astfel: 170 de lei pentru autoturisme, pentru motociclete este de 50 de lei, autoutilitare – 240 de lei, camioane – 920 de lei, autocare – 340 de lei, autobuze urbane – 660 de lei, remorci – 50 de lei, tramvaie si troleibuze – 550 de lei.
Astfel, cine nu doreste sa isi bata capul cu asigurarea celuilalt, poate plati anual acest serviciu suplimentar si isi poate repara masina pe propria asigurare.
“Din punctul meu de vedere, pentru persoane fizice este un pret cam mare. Avand in vedere ca tariful mediu este de circa 600-650 de lei in Romania, asta inseamna cam 25-28%. In alte state este de 10%. Nu cred ca vor apela prea multi cetateni la el”, spune Muntean.
Reduceri pentru soferii cuminti, scumpiri pentru cei problematici
Al doilea lucru important in aceasta norma este legat de?sistemul bonus-malus. Adica cei care au un comportament bun in trafic si nu au accidente primesc un bonus pentru disciplina. Muntean spune ca bonusul maxim poate ajunge la 50% din tariful de referinta. De asemenea, el mai spune ca 95% dintre soferii romani se incadreaza in aceasta categorie.Insa cei indisciplinati vor plati mai mult.
Apare conceptul de “asigurat cu risc ridicat”
Norma mai introduce si conceptul de “asigurat cu risc ridicat”. Potrivit definitiei, acesta reprezinta persoana care pe baza incadrarii in clasele de risc pentru care cel putin trei asiguratori RCA oferteaza un tarif de “N” ori mai mare decat tariful de referinta.
“Asiguratii cu risc ridicat sunt cei care produc accidente dese si cu daune ridicate. Aici intra de regula transportatorii. Daca un transportator are de obicei un tarif de 10.000 de lei si apoi primeste oferte de peste 40.000 de lei, el intra la categoria asigurat cu risc ridicat. Acesta are dreptul sa se adreseze Biroului Asiguratorilor Auto din Romania (BAAR), iar acesta are obligatia de a cauta pentru el o asigurare mai ieftina. Acestea sunt semnificativ mai ieftine decat pretul de pe piata, fiind subventionat de catre firmele de asigurare”, mai spune Muntean.
Pagubitul poate repara masina?la orice service
O alta modificare importanta o constituie faptul ca pagubitul are dreptul sa se adreseze oricarui service, mai spune Muntean. “Inainte era un anumit monopol al firmelor de asigurari, caci service-urile cu care lucrau erau obligate sa aduca piesele cele mai ieftine si in final tot pagubitul era afectat”, spune el.
Mai multe …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *