REVISTA PRESEI. Cum a functionat propaganda sovietica antiromaneasca

Din ziarele de marti, aflam ca majoritatea romanilor cred ca preturile la alimente vor scadea dupa reducerea TVA, cum a functionat propaganda?sovietica antiromaneasca, care este gradul de incredere pe care romanii?il au?in ANAF, care sunt cei mai bine platiti manageri de la companiile din energie detinute de stat, dar si daca mai este posibila unirea cu Republica Moldova.?
Din ziarul Adevarul aflam ca aproape 60% din romani se asteapta ca preturile alimentelor si ale bauturilor nealcoolice sa fie mai mici dupa reducerea TVA de la 24% la 9% incepand cu 1 iunie, respectandu-se integral sau partial scaderea taxei, releva barometrul INSCOP Research realizat la comanda ziarului “Adevarula”. Astfel, majoritatea romanilor considera ca reducerea TVA la alimente si la bauturi nealcoolice de la 24% la 9%, incepand cu 1 iunie, este o masura buna pentru ei personal (83,8%) si pentru economie in general (78,2%), in timp ce mai putin de 6% din ei cred ca decizia fiscala nu va aduce beneficii nici lor, nici economiei, arata rezultatele sondajului “Adevarul despre Romaniaa”, realizat de INSCOP Research in perioada 23-30 aprilie.?Sondajul s-a realizat pe un esantion de 1.085 de persoane, reprezentativ pentru populatia Romaniei de 18 ani si peste 18 ani, cu o eroare maxima admisa a datelor de ?3%, la un grad de incredere de 95%, chestionarele fiind aplicate in 40 de judete si Bucuresti (77 de localitati).?De asemenea, 34,5% din respondenti considera ca taxe si impozite mai mici inseamna mai putini bani pentru sanatate, educatie si infrastructura, in timp ce 38,8% din ei nu cred acest lucru.?57% din romani cred ca preturilor alimentelor si ale bauturilor nealcoolice vor scadea de la 1 iunie, respectandu-se integral (19,3%) sau partial (37,7%) reducerea TVA de la 24% la 9%. Totusi, unu din trei romani (32,8%) se asteapta ca preturile sa nu scada deloc dupa reducerea Taxei pe Valoarea Adaugata, mai arata rezultatele sondajului. Etapa de culegere a datelor pentru acest sondaj s-a incheiat pe 30 aprilie si nu a acoperit ultimele evolutii care par a indica o temperare a suspiciunilor potrivit carora marile lanturi de magazine ar creste artificial preturile inainte de reducerea TVA. Intre timp, dupa o serie de discutii dintre reprezentantii Guvernului si ai marilor retaileri, unele lanturi au anuntat chiar o inghetare a preturilor.?Peste 60% din respondentii sondajului prefera reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% in locul unei scaderi a cotei standard de TVA de la 24% la 20%, 28,9% – contrariul, iar 9,2% – nu au raspuns sau au spus ca nu stiu raspunsul.?
Din Evenimentul Zilei aflam cum a functionat propaganda sovietica antiromaneasca.?Dupa ocuparea tarii in 1944, propaganda a fost folosita pentru a sprijini instalarea sistemului comunist in Romania.?URSS a actionat ca invingatoare in razboi si ca autoritate de ocupatie militara, a aplicat statului roman regulile capitularii neconditionate si ale regimului de ocupatie (cu multe abuzuri), iar natiunii romane presiunea unei vinovatii generale, pentru care trebuie sa plateasca un cost politic. Aceasta presiune s-a exercitat in primul rand prin pozitia oficiala sovietica in privinta statului roman si a natiunii sale: a) santajul cu retrocedarea Transilvaniei, care s-a exercitat prin conditionarea reinstalari administratiei romanesti de indeplinirea tuturor conditiilor de armistitiu, b) propaganda antiromaneasca, respectiv actiunea deliberata a ocupantului sovietic de inducere a “unui sentiment de asumare a conditiei de popor ocupat”, prin a”acte care au provocat frica, sentiment creator de lasitate si supunere”.
In Capital.ro citim un sondaj despre gradul de incredere pe care romanii il au in ANAF. Astfel, cititorii Capital nu au incredere in ANAF, 90% raspunzand negativ la intrebarea sondajului realizat de publicatia noastra pe site-ul propriu. Nu exista nici pe departe pretentia ca esantionul ar fi reprezentativ dupa regulile sondajelor de opinie profesioniste, insa raspunsul merita analizat. Una din principalele cauze, indentificate de sondaj are?in vedere?legislatia fiscala?interpretabila. Descifrarea intentiilor legiuitorilor este adesea o corvoada, nu doar pentru simplii contribuabili, ci si pentru specialistii in fiscalitate si, paradoxal, pentru autoritati. Abunda exemplele de circulare pe care Ministerul de Finante trebuie sa le emita catre administratiile din teritoriu pentru a le indica modul de aplicare a prevederilor legale. Sunt nenumarate situatiile in care raspunsul primit, chiar si in scris, de la o directie a ministerului nu este recunoscuta ca valabila de toate administratiile judetene sau de o echipa de control a ANAF. O alta cauza are in vedere abuzurile, care sunt posibile, in majoritatea cazurilor, pentru ca?legislatia le permite, asa cum mentionam mai sus. Textele sunt interpretabile si au inadvertente.?
Ziarul Financiar ne prezinta topul salariilor celor mai bine platiti manageri de la companiile din energie detinute de stat.?Petru Vaduva, director general al Transgaz, conduce in top cu echivalentul unui venit lunar de 150.000 lei, la o companie cu afaceri de 1,6 mld. lei. Urmeaza seful Transelectrica, Ion-Toni Teau, cu venituri lunare de 70.000 de lei la afaceri de 2,7 mld. lei.?Managerii privati ai celor mai mari companii de stat de pe bursa au incasat impreuna 4,4 milioane de lei din sa?lariul de baza si bonusurile platite in 2014, primul an complet in care acestia s-au aflat la conducerea unora dintre cele mai profitabile firme listate.?De departe cel mai bine platit “CEO la stata” este Petru Vaduva, directorul general al transportatorului de gazeTransgaz?(TGN), care a in?casat anul trecut 1,8 mil. lei, potrivit calculelor ZF pe baza rapoartelor comitetelor de remunerare. La fel ca in cazul celorlalti directori, salariul de baza reprezinta o mica parte, doar 10%, din veniturile totale in cazul lui Vaduva, restul fiind bonusuri de performanta. Petru Vaduva a venit la conducerea Transgaz in 2013 de la grupul Tiriac Holdings, unde detinea functia de director general.?Luand in calcul strict venitul de baza, cel mai bine platit CEO din sectorul de stat ar fi Virgil Metea, seful producatorului de gaze naturale?Romgaz?(SNG), care in 2014 a incasat un salariu lunar de 22.000 de lei net. Adunand toate bonusurile primite in anul 2014, inclusiv unele care il recompensau pen?tru performanta din 2013, Virgil Metea a incasat un venit net de 824.000 de lei, triplu fata de salariul sau de baza. Ve?nitul primit de la Romgaz in primul sau an complet de mandat a fost mai mare decat venitul anual incasat in 2012, cand conducea firmele de distributie de gaze si energie ale E.ON.
Din Wall Street aflam ca?in ultimul timp apar foarte multe modele noi de afaceri, unele chiar provocatoare pentru reglementarile legislative actuale.?Totusi,?majoritatea sunt businessuri care nu cer bani utilizatorilor, iar problema este cum se pot autosustine, a declarat Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobile de pe piata locala, in cadrul emisiunii Wall-Street360.?Un concept nou, dar cu un model de business care nu este gratuit, este cel de sharing economy, o idee potrivit careia colaborarea intre membrii unei retele prin impartirea resurselor (timp, bani, masini, locuinte, expertiza etc.) poate maximiza valoarea obtinuta de partile implicate. Acest concept sta in spatele unor platforme precum Uber, Airbnb sau 2Parale. “Sunt reglementari care se aplica unui model vechi de business si cand apare o astfel de inovatie este rolul clientului sa aleaga ce isi doreste cat timp beneficiul este mai mare. Cred ca este evident ca va fi un lucru bun evolutia businessurilor de tip sharing economy. Dar sunt foarte multe alte modele de afaceri. Daca as spune ca nu vor functiona, inseamna ca as ignora toate inovatiile care au loc. Dar intrebarea care apare si care se punea si in Sillicon Valley este de unde vin banii pentru ca majoritatea acestor businessuri nu cer bani utilizatorilor sau sunt partial gratuite. Si nu cred ca toti banii pot veni din publicitate pentru ca publicitatea scade”, a explicat Ducarroz.??El ofera ca exemplu un start-up din zona de fotografie fondat de doi berlinezi. aa???”Daca ai nevoie de o poza cu doi oameni pe plaja, in prezent te duci la Getty Images si ei iti prezinta cateva poze si platesti pentru cea pe care o vrei. Insa acesti …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *