Salonul auto de la Paris: Mai putini bolizi de lux si mai multe masini ecologice FOTO

In 2016, un numar mai mic ca niciodata de marci vor dedica timp si bani pentru prezenta la evenimentul care debuteaza weekendul viitor, scrie news.ro. Pentru acestia, intr-o perioada in care media sociala si clipurile live ofera imagini cu masini in timp real, participarea la un salon auto nu mai merita. Si, pentru cele mai luxoase marci, cei mai buni cumparatori nu au frecventat niciodata saloanele auto.
Citeste si?TAXA AUTO dispare, dar vor fi impozite mari pentru masinile poluante
“In acest moment ne revizuim strategia la saloanele auto internationale luand in considerare pozitia brandului si piata pe care operam”, a declarat Stefano Domenicali, director general al Lamborghini.
Stephanie Brinley, analist pentru industria auto la IHS Markit, a spus ca este vorba de fluctuarea prioritatilor si de programare.
Strategia a inceput in timpul recesiunii, cand unii producatori auto nu au participat la saloane auto pentru a economisi bani. De atunci, Internetul si retelele de socializare au creat modificari fundamentale in felul in care oamenii consuma informatiile si continutul legat de hobby-urile lor, ceea ce inseamna ca o tendinta initial temporara a continuat.
“Producatorii auto incep sa cantareasca in mod diferit prezenta la saloanele auto. Daca nu au vesti mari ar putea opta sa nu faca efortul de a organiza o conferinta de presa doar pentru a fi acolo. Daca au informatii importante, dar care ar putea fi umbrite de un producator mai mare, atunci sa faci ceva diferit, intr-un moment diferit, ar putea atrage mai multa atentie”, a explicat Brinley.
Asta nu inseamna ca nu va fi nimic de vazut la Paris, saptamana viitoare, consensul pentru acest an fiind ca majoritatea atentiei va fi in jurul surselor verzi de energie, in special a celor care permit oamenilor sa continue sa cumpere crossovere.
“Crossoverele si electrificarea vehiculelor sunt asteptate din nou sa fie cele mai importante prezentari la eveniment”, a declarat Ian Fletcher, analist principal la IHS Markit.
El a aratat ca principalele tendinte sunt determinate de o combinatie intre cererea din partea consumatorilor, in functie de numarul de crossovere prezentate, si factorii legislativi referitori la emisii, prin concentrarea pe electrificare.
BMW va prezenta noul model cu patru usi Gran Turino serie 3, noua versiune a automobilului electric i3, editia speciala i8 Protonic Dark Silver si scuterul electric C evolution destinat navetistilor. De asemenea, BMW va prezenta SUV-ul concept X2, asteptat sa intre in fabricatie la sfarsitul anului viitor.
Mercedes participa la salonul de la Paris cu modelele AMG GT R, AMG GLC43 Coupe, GLC350e Coupe, AMG GT si GT C Roadster. Compania va veni si cu un concept de vehicul electric, pe care il numeste “o viziune concreta a unei generatii de vehicule complet noua”. Brandul Smart al grupului Daimler va prezenta variante electrice pentru modelele ForTwo si ForFour.
Porsche va veni cu o varianta hibrida a automobilului Panamera, in timp ce Audi va participa cu modelele A5 Sportback, S5 Sportback, varianta de inalta performanta RS a vehiculului TT, urmand sa introduca si SUV-ul Q5.
Citeste si?Vanzarile de masini electrice si hibride s-au dublat in Romania, in primele 8 luni ale anului
Pe de alta parte, Bentley va prezenta noua varianta diesel a automobilului Bentuga, care nu va fi disponibil in SUA, iar Land Rover noul SUV Discovery, pentru care fotografiile deja aparute au fost primite cu un entuziasm moderat.
Tesla va profita de nevoia de automobile ecologice rapide, urmand sa participe cu editii P100D ale Model X si Model S pentru pietele europene.
Ca unul dintre putinele branduri de lux participante la salonul de la Paris, Ferrari va atrage in mod sigur multa atentie cu noile automobile LaFerrari Aperta si GTC4 Lusso.
Marci de lux precum Rolls-Royce, Aston Martin, Maserati, Cadillac, McLaren,Fisker, Genesis, Lamborghini si Bugatti nu vor fi prezente la evenimentul din acest an, ca si producatori de automobile de serie ca Ford, Mazda si Volvo.
In schimb, acestia vor organiza evenimente restranse pentru consumatori si presa VIP, in spatii intime, exclusiviste si exotice.
“Pentru Rolls-Royce Motor Cars este vorba despre atragerea clientilor, in propriile lor termeni si locatii. Organizam tot mai multe intalniri cu clientii sau posibilii clienti acolo unde ei lucreaza sau se distreaza, cum ar fi Porto Cervo, Ibiza si Pebble Beach. Chiar daca uneori saloanele auto si evenimentele din jurul acestora ar putea fi potrivite pentru noi, salonul auto de la Paris in 2016 nu este in planurile noastre”, a explicat Fintan Knight, director de vanzari si marketing la Rolls-Royce.
Noile metode adoptate de companii folosesc pentru marile debuturi retelele sociale si Internetul pentru a obtine aceleasi efecte ca saloanele auto. In plus, suprasaturarea cu stiri de la saloanele auto pun de fapt in umbra activitatile din jurul produselor importante si anunturile, astfel incat producatorii auto isi prezinta modelele cu luni de zile inainte, la petreceri precum Pebble Beach Concours d”Elegance.
Noile strategii ridica intrebarea daca mai este justificata participarea la saloanele auto, care necesita milioane de dolari si luni de planificare. Sau daca devin ca prezentarile de moda, o manifestare costisitoare a ego-ului pentru un brand, dar tot mai superflu si chiar plictisitoare pentru editorii, stilistii si cumparatorii ale coror slujbe depind de ele.
Majoritatea insiderilor considera ca nu este chiar asa, dar lucrurile par sa se indrepte in directia respectiva.
“Saloanele auto vor ramane relevante, doar ca nu mai sunt singurele optiuni si poate nu cele mai bune, in functie de ce vrea producatorul auto sa comunice”, a spus Brinley.
Directorul general al Lamborghini, Stefano Domenicali, sustine acest punct de vedere, el spunand ca lumea continua sa se schimbe, iar compania sa este un brand vizionar, care vrea sa anticipeze schimbarile, chiar daca acestea inseamna sa nu participe uneori la un salon …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *