Sarbatoarea Sfanta Maria

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Troparul praznicului ne descopera ca prin adormirea sa Maica Domnului nu a abandonat lumea: „Intru nastere fecioria ai pazit, intru adormire lumea nu ai parasit, de Dumnezeu Nascatoare?”. De asemenea, in condacul sarbatorii, aflam ca Sfanta Maria se roaga pentru intreaga lume: „Pe Nascatoarea de Dumnezeu, cea intru rugaciuni neadormita si intru folosinte de nadejde neschimbata, mormantul si moartea nu au tinut-o. Caci, ca pe Maica Vietii, la viata a mutat-o. Cel ce S-a salasluit in pantecele ei cel pururea fecioresc”.

Biserica Ortodoxa o numeste pe Maica Domnului „rugatoare nebiruita”. Drept urmare, la sfarsitul slujbelor se spune: „Hristos, Adevaratul nostru Dumnezeu, pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Sale ?. si pentru ale tuturor sfintilor, sa ne miluiasca si sa ne mantuiasca pe noi ca un bun si de oameni iubitor”.

Postura de rugatoare catre Dumnezeu nu o face sa fie pusa pe acelasi registru cu Hristos. Chiar daca este mai cinstita decat ingerii si sfintii, Biserica Ortodoxa o preacinsteste pe Maica Domnului, dar nu exagereaza cinstirea sa considerand-o comantuitoare, dupa cum este numita de romano-catolici. Din acest motiv, ortodocsii vorbesc de faptul ca ea a murit cu adevarat si s-a mutat la cer prin Fiul ei si nu prin propriile puteri. Nicaieri nu gasim cereri adresate ingerilor sau sfintilor sa mijloceasca pentru oameni inaintea Nascatoarei de Dumnezeu, ca si cand ea ar fi un Dumnezeu.

Nu intamplator in cartile de cult nu se vorbeste de invierea Maicii Domnului, si nici de Inaltarea ei la cer, pentru a nu se confunda cu Invierea Mantuitorului si cu Inaltarea Sa la cer. Se vorbeste de mutarea Maicii Domnului la viata cea netrecatoare, ea fiind Maica Vietii, adica Maica lui Hristos.

spot_imgspot_img