Se schimba regulile la garantia produselor cumparate din magazine
Ministerul Economiei a elaborat un proiect de lege care sa lamureasca aceste neclaritati.
De la momentul intrarii in vigoare a legii si pana in prezent, s-a constatat, pe baza sesizarilor si reclamatiilor inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, ca anumite aspecte ale legii nu sunt tocmai bine intelese nici de catre operatorul economic, nici de catre consumator, arata Ministerul Economiei.
“Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vanzatorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire”, se arata in proiect.
La articolul 11, se introduce alineatul (6), care reglementeaza ca vanzatorul are aceleasi obligatii pentru produsul inlocuit ca si pentru produsul vandut initial, …