Skoda si Peugeot, marii perdanti de pe piata romaneasca

Skoda si Peugeot, marii perdanti de pe piata romaneasca

In primele noua luni din 2007, cele doua marci s-au “remarcat” prin cresteri ale vinzarilor sub ritmul pietei de import, ceea ce s-a tradus prin pierderea de pozitii in clasamentul general.

Vinzarile de autoturisme noi, din import si din productia autohtona, au crescut in primele noua luni cu 23,1%, ajungind la 228.877 de unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Piata masinilor din productia locala s-a diminuat cu 8,2% in perioada ianuarie-septembrie 2007, pina la 82.566 de unitati. Vinzarile de masini noi din import au crescut in acelasi interval cu 52,4%, ajungind la 146.311 unitati. In clasamentul primelor zece marci din import, in functie de vinzarile raportate in primele noua luni din 2007, doar trei marci si-au mentinut locurile de anul trecut. Renault si-a pastrat pozitia de lider cu 21.854 de unitati comercializate, desi cresterea vinzarilor cu 43,9% a fost sub nivelul inregistrat pe ansamblul marcilor auto din import.
Fiat si Toyota au ramas constante locurilor noua si zece, cu vinzari de 6.987 de unitati, respectiv 6.723 de unitati. Vinzarile Fiat s-au majorat cu peste 60% in perioada ianuarie-septembrie 2007, in timp ce ale Toyota au crescut cu peste 85%. Chevrolet si Hyundai au facut rocada. In urma dublarii vinzarilor, pina la 9.980 de masini, Chevrolet a urcat pe locul al saptelea, in timp ce Hyundai a coborit o pozitie, consemnind comercializari de 8.815 masini.

Skoda, care ocupa locul secund in topul vinzarilor pe marci din import in primele noua luni din 2006, a coborit un loc, in favoarea Volkswagen. Cresterea vinzarilor cu 13%, pina la 16.924 de unitati, a permis Volkswagen sa urce pe locul al doilea, cu 17.048 de masini comercializate in acest an si o majorare de 60%. Coborirea Skoda este explicata prin pierderea terenului de catre modelul de volum, Fabia, care a coborit in clasamentul pe modele de pe locul al doilea in 2006 pe pozitia a cincea in acest an, ajungind la 5.643 de unitati. Marca franceza Peugeot a coborit doua pozitii, fiind devansata de Opel si de Ford. Cu vinzari de 13.380 de masini Opel, respectiv 11.280 de masini Ford, Peugeot a ajuns pe locul al saselea, comercializind 10.660 de unitati. Nici un model Peugeot nu se afla pe primele zece locuri in topul vinzarilor in Romania, pe cind Opel Astra Classic se situeaza pe pozitia a treia cu 6.971 de unitati, iar Ford Fiesta se afla pe locul noua cu 4.754 de unitati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *