Soarta podului de la Agigea se stabileste maine. Ponta: “Daca nu e alta solutie, inchidem podul. Pai cade camionul in canal, asta e ideea?”

de Liviu Dadacus – Mediafax Publicat la: 26.09.2013 16:00 Ultima actualizare: 26.09.2013 16:06

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, ca va merge vineri la Constanta, unde vrea sa aiba o intrevedere cu specialistii si cu autoritatile pe tema podului de la Agigea, el aratand ca acesta se va inchide doua-trei luni pentru reparatii daca nu se va gasi alta solutie.
“O sa merg la Constanta, vreau sa am si o intalnire legata de aceasta problema de infrastructura. Pe de o parte, daca exista orice solutie sa nu se inchida podul, o adoptam maine. Pe de alta parte, am vazut un comunicat absolut iresponsabil, nu stiu cine, o uniune, ca sa nu inchidem podul, orice ar fi. Bun, si cand o sa pice primul TIR cu pod cu tot, cine e de vina, domnul ala de la uniunea nu-stiu-care de la nu-stiu-ce sindicat sau eu sunt de vina? “, a spus Ponta.

El a spus ca nu va lasa ca podul sa fie functional in actualele conditii de functionare numai pentru a nu fi criticat.
“Deci, mergem maine cu toti specialistii acolo. Va dati seama ca, daca reusim sa gasim alta solutie tehnica decat sa inchidem podul, sunt cel mai fericit si eu si toti locuitorii din zona. Dar nici nu pot sa spun ca ii las sa cada cu podul ca sa nu ma critice un om care are un camion. Pai cade camionul in canal, asta e ideea?”, a adaugat Ponta.
Premierul a precizat ca podul se va inchide doua-trei luni pentru reparatii, daca nu se va gasi alta solutie.
“Mergem maine cu toti specialistii, cu autoritatile locale, vedem toate studiile. Exista o solutie mai buna, o adoptam maine. Nu exista, doua luni, trei luni o sa se inchida. Ce sa facem, e facut de Ceausescu, nu l-a mai reparat nimeni de atunci. Eu nu pot sa-mi asum responsabilitatea sa se produca un accident acolo si sa cada oamenii cu podul, ca dupa aia nu mai raspunde reprezentanul uniunii nu-stiu-care de transportatori, raspund eu”, a spus Ponta.
Responsabilii in cazul inchiderii podului de la Agigea se vor intalni vineri pentru a reanaliza situatia, la sedinta urmand sa participe reprezentanti ai constructorului, ai consultantului tehnic, ai IPTANA, ai unor ministere, ai Politiei Rutiere, dar si primari din localitatile afectate de masura.
Miercuri, premierul a declarat ca datele actuale indica faptul ca aproape jumatate din structura podului de la Agigea este afectata si poate sa cada in orice moment, dar va fi efectuata o noua expertiza, independenta, urmare a suspiciunilor locale la adresa CNADNR. El a precizat ca a discutat deja pe aceasta tema cu ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, in subordinea caruia functioneaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
“Cu podul de la Agigea, ideea e urmatoarea: conform unui raport facut de CNADNR, 40% din structura podului este afectata si poate sa cada in orice moment. Noi nu putem sa ne asumam responsabilitatea sa zicem “Bun, sa se mearga mai departe pe pod”, Doamne fereste, se intampla ceva! Insa au existat de pe plan local niste suspiciuni ca CNADNR e prea prapastios si ca, de fapt, nu e asa de afectat podul. Am discuta deja si ieri cu domnul Sova si o sa trimitem zilele acestea inca o expertiza independenta, care sa ne spuna foarte clar: Da, e un pericol de cadere, atunci inchidem podul si il terminam pana la sfarsitul anului, sigur, cu toate impedimentele”, a spus Ponta.
Premierul a precizat insa ca podul tot va trebui reparat la un moment dat, deoarece nu au mai fost efectuate lucrari de reparatii de dinaninte de 1989.
“Era vorba sa se inchida in aprilie, ca sa spun adevarul, si in aprilie am zis ca e un dezastru, distrugem tot turismul la Marea Neagra. Acum, suntem in octombrie. Daca nu e bine nici in octombrie, e bine in ianuarie sau e bine in februarie? Pentru a nu a exista nicio suspiciune, zilele acestea mai facem inca o expertiza, independenta, nu a CNADNR. Daca acea expertiza confirma ca e un pericol in orice moment, atunci trebuie clar sa il inchidem, sa-l reparam cat mai repede. Am inteles ca trei luni ar fi durata maxima. Asta este situatia cu infrastructura, nu poti sa faci omleta fara …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *