Somnifere naturale cu parfum de tei si salcam

Insomnia este una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta oamenii in societatea actuala, bantuita de stres, nesiguranta, viata dezordonata, sedentarism etc. Asa se explica de ce aproximativ 30% din populatie este afectata de tulburari ale somnului, semnaleaza doctor Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie, competenta apifitoterapie.
Multe persoane nu considera insomnia o problema care sa necesite prezenta la medic. Ceea ce este o mare greseala, deoarece tulburarile de somn au consecinte negative. Cei care sufera de insomnii se simt tot timpul obositi, prezinta somnolenta diurna, sunt irascibili, au capacitate scazuta la efort, dificultati de atentie si memorare.
Pe plan psihic, insomniacii sunt predispusi la nevroze, depresii, tulburari de comportament si personalitate. Iata de ce insomnia trebuie identificata si tratata corect inca din prima faza, atrage atentia doctor Ruxandra Constantina. Medicamentele, fie ele alopate sau naturiste, nu trebuie administrate aleatoriu, ci trebuie recomandate numai de catre un medic specialist. Exista o mare varietate de preparate clasice si naturiste pentru insomnie, spune medicul, dar schema trebuie strict individualizata. Mare atentie trebuie avuta la asocierea dintre un medicament alopat si un preparat din plante cu aceeasi actiune, pentru ca efectele hipnotice si sedative se cumuleaza!ReguliTratamentul insomniei incepe prin adoptarea unui mod de viata sanatos, exprimat prin urmatoarele reguli:- Evitati sa mancati copios inainte de culcare sau sa consumati bauturi energizante, cafea, ceai negru, ciocolata, dulciuri concentrate, branzeturi fermentate. In schimb, mancati legume verzi, ceapa verde, salata verde, laptuca, pentru ca au efecte sedative.- Seara, evitati sa petreceti mult timp in fata televizorului sau calculatorului.- Nu practicati exercitii fizice extenuante seara.
– Inainte de culcare beti o cana cu lapte cald indulcit cu miere de tei sau de salcam.- Faceti o baie calduta in care adaugati cateva picaturi de extract din lavanda, sunatoare, valeriana, tei, conuri de hamei, pasiflora. Acestea au efecte calmante si relaxante.
– Daca este posibil, faceti o mica plimbare (15-30 de minute) inainte de culcare.- Este bine sa respectati orele de culcare si de trezire, aceleasi in fiecare zi.- Dormiti pe perne in care introduceti conuri de hamei, lavanda, sulfina, roinita.- Camera trebuie neaparat aerisita bine inainte de culcare. De asemenea, este bine ca in dormitor sa nu existe surse de lumina aprinse, aparatura electrica si electronica.Ceaiuri cu …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *