Sporturile extreme: pasiune impletita cu aventura

Sporturile extreme: pasiune impletita cu aventura

Despre sporturile extreme se pot afirma o sumedenie de lucruri, mai mult sau mai putin frumoase. O prima opinie converge asupra faptului ca acestea nu sunt nu neaparat apanajul exclusiv al tinerilor, manati de dorinta de a-si testa, cat mai mult posibil, limitele, ci pot fi practicate, in conditii de maxima siguranta, si de catre persoanele care au depasit pragul primei tinereti. Mai precis, sporturile extreme se confunda cu adrenalina si cu starea excelenta de adrenalina exploatata la maxim.

Pe de alta, contestatarii sporturilor extreme sunt de parere ca astfel de activitati provoaca sfidarea constienta a limitelor biologice, prin solicitarea la maxim a organismului uman, din dorinta de a elibera o cantitate nefireasca de adrenalina.

Practic, sporturile traditiomale au fost trecute pe plan second, intrucat emotiile puternice, produse in timpul practicarii acestora, ajuns sa ii ofere omului o perspectiva noua asupra vietii cotidiene, uneori plictisitoare, in opinia unor constestatari si care reprezinta o adevarata “forma fara fond”, s-ar putea spune, chiar.
Nevoie de nou senzational a capatat, asadar, cu timpul, o amploare tot mai mare, reusind sa cucereasca rapid inimile celor care doresc sa iata din tiparele conventionale si sa fie altfel decat cei din jurul lor.

Motociclismul: un sport extrem cu riscuri mari?

S-a pus, de foarte multe ori, intrebarea, daca nu cumva motociclismul, care se afla inca la granita dintre transport si sport extrem, reprezinta o permanta sursa de pericol iminent atat pentru rider, insusi, cat si pentru ceilalti partipanti la trafic.

Daca este sa ne indreptam atentia catre motociclismul de sosea, pericolul unor accidente cu urmari tragic ii pandesc la tot pasul oe tinerii conducatori, care poate nu constientizeaza in fiecare moment ca fiecare manevra pe care o fac in trafic poate constitui o granita extrem de fina intre a conduce in siguranta si de a fi ranit pe seama neglientei celorlalati participant la trafic, dar si a depasirilor unori prea riscante pe care se incumenta sa le efectueze.

O cauza a accidentelor rutiere poate fi reprezentata si de gradul avansat de uzura al pieselor componente. Uzura pronunata a motocicletei isi pune, asadar, amprenta, si asupra intregului sistem de ambielaj, care cuprinde, mai exact, bielele arborelui cutit al motorului unei motocicletei.

In momentul actual, inlocuirea si achizitionarea unui ambielaj este mult mai facila, datorita posibilitatilor multiple de a apela de stocurile dealerilor autorizati, precum Uniform SRL, dar si de resursele tehnologice si pregatirea de specialitate a personalului din service-urile autorizate.

In aceste privinte, o vizita regulata la service, insotita de purtarea permanenta a accesoriior moto, precum casca moto, manusile sau costumul de motociclist pot contribui la diminuarea riscului de accidente nedorite.

In ceea ce priveste cursele de motocross, datele problemei se schimba, in sensul ca acolo vorbim de motociclete mult mai puternice, dar si de vitezele cu care se circula. Desigur, verificarea motocicletelor si a echipamentelor este realizata, in mod obligatoriu, de catre staful constructorului care participa la competitie, iar piesele moto, cum ar fi ambielajul, se inlocuiesc instant la cea mai mica uzura.

Insa, la siguranta din timpul curselor concura nu doar abilitatile rider-ului, ci si calitatea terenului pe care ruleaza motocicletele, ci si grija organizatorilor de a asigura cele mai pune conditii pentru a putea preveni urmarile nefaste ale incidentelor.

In concluzie, in conditiile in care dinamica accidentelor nu au realizat evolutii spectaculoase in sensul scaderii numarului de decese si al ranirilor grave, Romania inca sta pe primele locuri la capitolul riscuri crescute ale motociclismului si nu numai.

Vedeti si ghidul de calatorii pentru off-road!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *