Statul termina drumurile si podurile abandonate de privati. Adrian Nastase va ajunge mai repede la Cornu

Compania de drumuri a anuntat un program prin care vrea sa finalizeze, in regie proprie, soselele, podurile si pasajele abandonate de constructori straini si romani. Printre acestia din urma se afla si regele timisorean al asfaltului Georgica Cornu, fostul amant al Marinei Almasan.
Sute de kilometri de drumuri nationale, poduri, pasaje peste calea ferata a caror modernizare sau constructie de la zero a fost inceputa de companii multinationale sau detinute de milionari autohtoni care apoi au dat bir cu fugitii vor fi preluate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Aceasta a anuntat ca vrea sa le finalizeze in regie proprie, dupa cum a anuntat directorul general Catalin Homor, care a adaugat ca tot a”pe barba” companiei vor fi facute si sosele de la zero.
Proiectele pe care CNAIR vrea sa le faca in regie proprie, inspirata de experienta cu tronsonul de autostrada Cunta-Saliste, care a trebuit demolat si apoi reconstruit la nici un an dupa ce Victor Ponta taia panglica, sunt dintre cele mai diverse. Catalin Homor a declarat ca acest mod de lucru are mai multe avantaje, cum ar fi scurtarea perioadei de executie, pentru ca nu se mai face licitatie pentru alegerea constructorului, care apoi sa fie contestata, compania detine controlul si se elimina riscul de a da peste un constructor neserios, care a”a venit sa faca bani, nu sa lucreze”.?
Patronii firmelor de consultanta si de proiectare pot insa rasufla usurati, pentru ca doar lucrarile propriu-zise de constructii se vor face in regie proprie, iar pentru studiile de fezabilitate si proiectele tehnice se vor face in continuare licitatii. a”Proiectarea se va face de noi doar pentru proiectele mici. In rest, studiile de fezabilitate si proiectele tehnice vor fi scoase la licitatie”, a declarat Catalin Homor, raspunzand unei intrebari adresate de Romania libera.?
Firme ca Search Corporation, IPTANA sau Consitrans, pentru a le pomeni doar pe cele locale, vor incasa in continuare milioane de euro de la stat pentru lucrari de infrastructura facute pe hartie. Pentru multe dintre ele, asa cum s-a vazut, nu s-a turnat niciodata macar vreo betoniera.?
Adrian Nastase va ajunge mai usor la Cornu
In sudul tarii, pe raza Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Bucuresti, se intentioneaza constructia unui drum de legatura, de 5,1 km, intre DN5 si punctul de frontiera Giurgiu, care ar urma sa fie gata in 2018.
In plus, seful DRDP Bucuresti, Dumitru Dan Popescu, vrea sa mai elimine unele “puncte negre” de pe DN1, construind sensuri giratorii la iesirea din Sinaia catre Brasov, la Banesti si in dreptul comunei Cornu. Aici si-au ridicat vile mai multi politicieni, printre care si Adrian Nastase, care astfel va ajunge mai repede la casa de vacanta.?
Mai la nord, DRDP Brasov vrea sa modernizeze:-?? ? un drum de 68,3 km, DN 73A, pe traseul Predeal-Rasnov-Sercaia (termen ianuarie 2020)-?? ?centura ocolitoare de 13,2 km la Fagaras (finalizare decembrie 2019)-?? ?centura ocolitoare de 11,3 km la Suceava, a carei constructie a inceput in 2009.?
Si la Carei si la Sacuieni avem de-a …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *