Stresul, agitatia si insomnia. Cum sa le combati 100% natural?

Stresul afecteaza peste 60% dintre romani, sustin diverse studii. Simptomele sale pot fi observate atunci cand o persoana incearca sa disciplineze un copil, cand se afla la birou, cand isi gestioneaza finantele sau cand incearca sa rezolve provocarile unei relatii. Stresul este intalnit peste tot. In cantitati mici, poate fi chiar benefic, insa atunci cand o persoana este coplesita de stres vor aparea probleme atat mentale, cat si fizice.
Primul pas pentru controlul stresului este sa-i intelegi simptomele, lucru mai greu decat si-ar putea inchipui cineva. Cei mai multi dintre oameni sunt atat de obsinuiti cu stresul, incat nici nu-si dau seama ca sunt stresati pana in momentul in care incep sa cedeze.

Ce este stresul?
Stresul este reactia corpului la situatiile periculoase, indiferent daca pericolul este unul real sau nu. Cand cineva se simte amenintat, in organismul sau are loc o reactie chimica prin care corpul poate actiona astfel incat sa nu fie ranit. Aceasta reactie naturala este cunoscuta sub numele de “lupta sau fugi”, sau raspunsul la stres. In acest timp, creste ritmul cardiac, respiratia este mai rapida, muschii sunt incordati, iar tensiunea arteriala creste. Corpul este pregatit de actiune iar acesta este modul sau de aparare.
Stresul inseamna lucruri diferite pentru persoane diferite. Ceea ce cauzeaza stres la o persoana poate fi nesemnificativ in cazul alteia. Unii oameni sunt mai buni decat altii la gestionarea stresului. Si nu tot stresul este negativ. In doze mici, stresul te poate ajuta sa-ti indeplinesti sarcinile si, totodata, previne ranirea. Spre exemplu, stresul este cel te face sa actionezi puternic frana pentru a nu lovi automobilul din fata. Ceea ce este un lucru pozitiv.
Organismul uman este “croit” pentru a gestiona cantitatile mici de stres, insa nu are ce-i trebuie pentru a face fata, fara consecinte negative, stresului de lunga durata.

Care sunt simptomele stresului?
Stresul poate afecta toate aspectele vietii, inclusiv emotiile, comportamentul, abilitate de gandire si sanatatea fizica. Nicio parte a organismului nu este imuna la stres. Insa, cum oamenii pot gestiona diferit stresul, simptomele lui pot varia. Tocmai de aceea, este recomandat sa vorbesti cu medicul de familie.
Iata cateva dintre simtomele stresului.
Simptomele stresului emotional:
– Devii agitat, frustrat sau iti schimbi brusc starea emotionala;
– Te simti coplesit, ca si cum ai pierdut controlul sau ai nevoie de control;
– Nu te poti relaxa;
– Ai o imagina de sine scazuta, te simti singur, fara valoare, depresiv;
– Ii eviti pe ceilalti.

Simptomele stresului fizic:
– Nivel energetic scazut;
– Dureri de cap;
– Probleme digestive (diaree, constipatie, greata);
– Dureri, crampe musculare;
– Dureri in zona pieptului si ritm cardiac rapid;
– Insomnie;
– Raceli si infectii frecvente;
– Pierderea dorintei sexuale;
– Nervozitate, tremur, tiuit in ureche, maini reci sau maini transpirate;
– Gura uscata si dificultati de inghitire;
– Inclestarea maxilarului si scrasnirea dintilor.

Simptomele stresului cognitiv:
– Ingrijorare constanta;
– Momente de amnezie temporara si dezorganizare;
– Inabilitatea de concentrare;
– Iei decizii gresite;
– Pesimism, vezi mereu partea goala a paharului.

Simptomele stresului comportamental:
– Schimbari ale apetitului – fie nu mananci, fie exagerezi cu mancatul;
– Amanare si evitatea responsabilitatilor;
– Crestere consumului de alcool, tigari sau …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *