STUDIU: Romanii cheltuiesc 43 de milioane de euro pe cadouri dulci in decembrie

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Potrivit studiului realizat de Dr. Gerard, tendintele de consum arata ca in ultima luna a anului vanzarile de dulciuri in Romania se tripleaza, acest trend fiind puternic sustinut si de lansarea produselor sezoniere.
Date de piata furnizate de Retail Zoom arata ca luna decembrie a anului trecut a insemnat in retailul modern autohton vanzari de dulciuri de peste 43 de milioane de euro, respectiv 7,4 milioane de kilograme de produse, din care biscuitii au ocupat prima pozitie in volum, cu o cota de 24,3% si a doua pozitie ca valoare, cu 16,4%. Napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare si 10,3% volum.
Cele mai mari cresteri, intre 158% si 520% fata de luna noiembrie, au fost inregistrate la praline, figurinele de ciocolata si produsele sezoniere.
„In Romania, cele mai cautate arome pentru sarbatorile de iarna sunt cele de mar copt, alaturi de combinatia mar si scortisoara. Aroma de cuisoare si citrice este de asemenea printre favorite”, declara Otilia Stanciu, Country Manager la Dr. Gerard Romania, potrivit Mediafax.
Tendinta scaderii gramajelor biscuitilor si prajiturelelor de la gramajele de tip „family” la cele de tip „on the go” se manifesta atat pe pietele europene cat si in tara noastra. In Romania, peste 40% din consumatori prefera o gustare dulce intre mese, napolitanele si biscuitii fiind principalele alegeri. In categoria gustarilor de peste zi, cel mai popular este biscuitele-sandwich ambalat in pachete pentru consum individual (intre 30 si 50 g/pachet).
In ceea ce priveste preferinta pentru un anume tip de biscuite, dintr-un total de peste 2,1 kilograme de biscuiti consumati intr-un an de fiecare roman – cantitate in crestere cu peste 70% fata de acum 10 ani, dar inca mult sub media est-europeana de 3,5 kg/locuitor -, in Romania cei mai apreciati raman biscuitii simpli si petit beurre (peste 40%), dar si biscuitii-sandwich (peste 46%).
Dr. Gerard anunta vanzari de peste patru milioane de euro si 2.000 de tone de produse vandute in Romania in …

spot_imgspot_img