Supraacciza la carburanti va fi reintrodusa in doua etape. Transportatorii: Un plin pentru un camion va costa cu 450 lei mai mult

UPDATE. Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a anuntat, miercuri, la inceputul sedintei de Guvern, ca supraacciza la carburanti va fi introdusa in doua etape, respectiv de la 15 septembrie si 1 octombrie si va genera o majorare de cate 0,16 lei/litru pentru toate tipurile de carburanti, precizand ca vrea astfel sa evite “un soc” pe piata.”Am facut o analiza, ele vor creste dupa cum stiti. Termene pe care le-am stabilit sunt 15 septembrie, data la care va fi o crestere cu 0,16 bani/litru (lei – n.r) pentru toate cele trei categorii de combustibili – benzina cu plumb, fara plumb si motorina si data de 1 octombrie va fi data cu care va creste cu inca 0,16 bani/litru (lei – n.r.) pentru aceleasi trei categorii”, a afirmat ministrul Finantelor.Ionut Misa a precizat ca aceasta masura se produce in etape “pentru a nu crea un soc la nivelul consumului care poate genera cresteri de pret, automat scaderi de consum si poate afecta bugetul de stat”, arata News.ro.
Liderul PSD, Liviu Dragnea, a fost, miercuri, la Palatul Victoria, unde a discutat cu premierul Mihai Tudose, el precizand ca a venit sa vorbeasca despre organizarea si temele ce vor fi abordate in sedinta CExN a partidului de la sfarsitul acestei saptamani.
Totodata, sedinta de Guvern de miercuri, programata initial la ora 14.00, se amana pana la ora 15.30 din cauza ca nu exista toate avizele necesare pentru actele normative aflate pe lista suplimentara a ordinii de zi.
Sedinta ar fi trebuit sa inceapa la ora 14.00, pe ordinea de zi aflandu-se reintroducerea supraaccizei la combustibili despre care premierul Mihai Tudose a sustinut, la inceputul lunii august, ca nu va afecta preturile la pompa, desi nu a primit nicio asigurare in acest sens din partea companiilor petroliere. De asemenea, pe ordinea de zi se afla si un proiect de ordonanta privind plata defalcata a TVA.
“Incercam sa punem lucrurile la loc. Cand am scos acciza, pretul la pompa n-a scazut. Incercam s-o punem la loc. Daca creste pretul la pompa, o sa avem o alta discutie cu companiile distribuitoare si producatoare (…) Noi am scos acciza nu ca sa le facem lor profit, ci ca sa incercam sa ducem pretul mai jos. N-a functionat, o punem la loc”, a declarat recent premierul Mihai Tudose.
Tudose afirma ca Romania are nevoie de bani pentru infrastructura, autostrazi, spitale,?”pentru o multime de lucruri”.
Ponta: Acciza suplimentara de 7 eurocenti nu a avut impact asupra pretului combustibilului VIDEO
Premierul Mihai Tudose a mai anuntat ca Guvernul lucreaza la Legea redeventelor si ca vor fi operate modificari ale acestora incepand cu 1 ianuarie 2018, el aratand ca majorarile vor fi in acord cu comportamentul “la pompa” al operatorilor economici, dupa cresterea accizei.
De asemenea, pe ordinea de zi a sedintei de miercuri figureaza un proiect de ordonanta privind plata defalcata a TVA, care prevede introducerea unui sistem privind plata defalcata a TVA, prin care se intentioneaza utilizarea unui cont bancar dedicat incasarilor si platilor de TVA.
Transportatorii: Un plin pentru un camion va costa cu 450 lei mai mult in cazul majorarii accizei
In urmatoarele zile vom asista la blocaje in alimentarile cu carburanti, pe fondul alimentarilor in mare crestere in vederea acumularii unor stocuri la preturi actuale, in cazul in care Guvernul va decide majorarea accizei la carburanti, apreciaza Federatia Operatorilor Romani de Transport, potrivit Mediafax.
Transportatorii spun ca Guvernul a ramas imun la solicitarile patronatelor din transporturi si a refuzat sa dialogheze cu acestia in contextul cresterii accizelor la carburanti.
“Cu toate ca in plenul Consiliului Economic si Social, patronatele, societatea civila si sindicatele s-au opus in unanimitate proiectului de modificare a codului fiscal, din declaratiile publice referitoare la asumarea din partea guvernului a cresterii accizelor, se contureaza o noua etapa neagra pentru transporturile romanesti”, arata un comunicat FORT.
Tudose, despre cresterea accizei la combustibil: Lumea e innebunita ca ia foc pompa de benzina
Orice eurocent diferenta in costul operational influenteaza direct competitivitatea companiilor romanesti din transporturile terestre, mutand totodata consumul de carburant in afara Romaniei, apreciaza asociatia. Bugetul de stat pierde astfel, din doua cauze, sume importante. Consumatorii “captivi”, ce nu pot alimenta decat in tara, sunt in imposibilitatea de a transfera cresterile in tarifele prestate, iar pentru un camion, o singura alimentare reprezinta un efort financiar suplimentar de 450 lei.
In contrast total cu aceasta situatie, Spania ofera transportatorilor ce alimenteaza pe teritoriul sau posibilitatea de a redobandi un procent semnificativ din acciza incasata de stat, printr-o schema simpla si eficienta care regleaza competitivitatea si concurenta, eliminand evaziunea fiscala sau afacerile ilicite cu carburanti.
Pe acest model, FORT a propus in ultimii ani returnarea unei parti din acciza catre transportatori, acestia avand obligatia, pentru a incasa banii de la stat, sa declare numarul de km efectuati si documentele ce atesta alimentarile en-gros sau in retele.
Fenomenul activitatilor ilicite din transporturi evolueaza si afecteaza grav atat bugetul de stat cat si afacerile legale. Solutii exista la indemana institutiilor statului, iar FORT este gata sa le prezinte actualului premier, intelegand situatia bugetara delicata in care se afla tara noastra.
“In lipsa dialogului constructiv si la presiunea absolut fireasca a firmelor de transport, probabil doar prin ample manifestari publice se pot rezolva aceste situatii iar FORT este oricand gata sa reinceapa actiunile de protest in toata tara dupa modelul celor organizate in 2016 din cauza tarifelor RCA”, arata comunicatul.
De asemenea, pe ordinea de zi a sedintei de miercuri figureaza un proiect de ordonanta privind plata defalcata a TVA, care prevede introducerea unui sistem privind plata defalcata a TVA, prin care se intentioneaza utilizarea unui cont bancar dedicat incasarilor si platilor de …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *