Tavares si-a dat demisia de la Renault! “Numarul 2” a vrut in locul lui Ghosn.

Renault anunta o pierdere importanta in randul bordului director. Carlos Tavares, numarul doi din companie, si-a dat demisia, dupa ce luna aceasta spunea ca ar vrea sa preia conducerea unui alt producator auto gigant. Tavares nu a reusit sa ajunga la o intelegere cu seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn, potrivit ANE.?
Carlos Tavares, COO (directorul operational) al grupului Renault, a anuntat, ieri, ca isi da demisia din postul pe care il detine incepand din 2011.?Renault nu a oferit detalii despre motivele pentru care Tavares a renuntat la pozitia sa de varf in cadrul grupului, insa anunta ca despartirea se face pe cale amiabila. Interimatul va fi asigurat de catre CEO-ul grupului, Carlos Ghosn, insa a fost luata in considerare si posibilitatea ca postul sa fie desfiintat.
Potrivit unor surse interne, citate de Bloomberg, Tavares a purtat o discutie cu CEO-ul grupului, Carlos Ghosn, pentru a i se acorda responsabilitati mai mari in cadrul companiei, asta dupa ce in urma cu doua saptamani declara intr-un interviu ca are de gand sa preia conducerea unui mare producator american, cum ar fi GM sau Ford. Ghosn nu a fost de acord cu cerintele adjunctului sau, care a hotarat sa se desparta, in cele din urma, de Renault.
“Oricine este pasionat de industria auto ajunge la concluzia ca vine un moment in care ai energia si apetitul pentru a deveni numarul 1,” spunea Tavares in interviul de acum doua saptamani. Executivul portughez, in varsta de 55 ani, si-ar fi dorit sa fie succesorul lui Ghosn la carma companiei, insa a declarat ca Ghosn, 59 ani, se afla la Renault pentru a conduce multi ani de acum inainte, astfel ca i-ar fi fost imposibil sa-i ia locul. Portughezul considera ca ar fi pre tarziu sa preia conducerea Renault pe la varsta de 60 ani, in cazul in care Ghosn s-ar retrage peste vreo cinci ani.
Ambitiile lui Tavares dublate de rezultate
Carlos Tavares este cunoscut publicului din Romania, mai ales pentru ca era poate omul cu cea mai mare putere de decizie in ceea ce priveste brandul Dacia. Uneori a laudat marca din Romania, denumind-o “vaca de muls a Renault”, alteori spunea ca Romania trebuie sa fie mai competitiva pentru ca productia de la Pitesti poate fi oricand mutata in alte locatii ale grupului.
Tavares este insa omul a carui activitate la Renault, respectiv Nissan, a coincis cu obtinerea unor rezultate surprinzatoare. In 2009 Nissan America avea pierderi de circa 450 milioane dolari. In acelasi an Tavares a preluat conducerea acestei filiale, iar in 2010 rezultatele erau neasteptat de bune: profit de circa 2,2 miliarde dolari. Una dintre masurile luate a fost pastrarea mainii de lucru cu experienta si convingerea acestor angajati sa accepte reduceri salariale de 20%, dar in schimb sa lucreze patru zile pe saptamana in loc de cinci.
La Renault a venit in 2011, cand a preluat functia de COO de la?Patrick Pelata, demis in urma unui scandal izbucnit dupa ce a concediat trei executivi de top. Tavares si-a continuat si aici politica privind reducerile de costuri, ceea ce a dus la obtinerea unor profituri in crestere pentru grupul francez.?
Regretat de toata lumea, dorit de cineva?
Plecarea lui Tavares de la Renault este clar un soc pentru gigantul auto, cei care au lucrat cu el considerandu-l nu doar un executiv interesat de cifre, ci un pasionat al lumii auto. “A fost un manager foarte bine …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *