Taxa speciala pentru transportul in comun.

Directorul companiei de trans?port public, Liviu Neag, spune ca in fiecare an ar trebui inlocuit 10 la suta din parcul auto.
Consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat, in ultima sedinta din acest an, organizata azi, introducerea unei taxe speciale pentru reinnoirea parcului auto de care dispune Regia Autonoma de Transport Urban Calatori, care este in curs de transformare in companie publica de transport. Noua taxa are cuantumul de 6,65 la suta din pretul unui bilet achizitionat. Potrivit directorului regiei clujene, Liviu Neag, aceasta taxa este necesara deoarece din cele 330 de mijloace de transport in comun de care dispune viitoarea companie de transport public, 207 au durata normala de exploatare indeplinita sau depasita. El a adaugat ca, in fiecare an, ar trebui inlocuit 10 la suta din parcul auto al regiei.
La randul sau, primarul Emil Boc a spus ca banii astfel procurati vor putea fi folositi si pentru extinderea transportului in comun in localitatile Feleacu, Gheorgheni si Valcele, de la 1 ianuarie 2014. Aceasta este prima faza din trnasformarea RATUC in operator regional de transport public. Viitoarea Companie de Transport Public va deservi comunitatile din zona metropolitana a Clujului. Introducerea noii taxe a fost contestata, insa, de consilierii USL, care au spus ca o considera nejustificata si inutila.
Acuze dure
Decizia consilierilor USL a starnit reactii dure din partea PDL, care sustin ca votul reprezen?tantilor Opozitiei din Consiliul Local ar avea ca motivare favorizarea unei companii private, care ar fi pus la dispo?zitia Uniunii Social-Liberal mijloace de transport in comun in campania electorala. ” Dupa ce au votat impotriva proiectului de modernizare a transportului in comun in sedinta de Consiliu local din data de 11 decembrie 2013, consilierii locali USL Cluj recidiveaza. Acestia vor sa aduca firme private de transport in Cluj-Napoca, prin intermediul carora sa obtina profit pe spatele clujenilor, ignorand investitiile facute din bani publici in modernizarea transportului in comun. Astfel, in sedinta de Consiliu local din data de 30 decembrie 2013, consilierii USL au votat, din nou, impotriva proiectului de modernizare a transportului in comun, care prevedea instituirea unei cote de 6,65% pentru constituirea sursei de finantare a investitiilor pentru achizitia mijloacelor de transport public moderne cu un confort sporit, mai putin …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *