Cateva marci auto reprezinta adevarate mine de aur, reusind sa obtina vanzari spectaculoase si sa atraga venituri de zeci de miliarde de dolari doar datorita brandului pe care si l-au creat. Insa cat valoreaza brandul fiecarui constructor auto aflati dintr-un top al Brand Finance.
Vedeti in galeria foto de mai sus care sunt primii zece ocupanti din topul celor mai valoroase branduri auto din lume, dar si pozitia Dacia.
Toyota este lider si la acest capitol, valorand 26 miliarde de dolari, cu 2,3 miliarde mai mult decat Volkswagen. Practic aceasta ar fi suma minima pe care cineva ar trebui sa o scoata din buzunar daca ar vrea sa cumpere brandul japonez, fara a include aici posesiuni fizice, precum halele sau liniile de productie.
Toyota a trecut in ultima vreme printr-o perioada foarte buna, compania japoneza reusind sa redevina lider mondial, in functie de vanzari, asta dupa ce 2010 si 2011 au fost doi ani negri pentru niponi. Interesant este insa locul doi in clasamentul de mai sus, detinut de Volkswagen, care ameninta din urma Toyota. Brandul german si-a sporit valoarea cu 33%, urcand in acest an doua pozitii.
BMW si Mercedes sunt printre singurele care au inregistrat scaderi in aceast top, in timp ce Nissan a urcat un loc. De asemeni si Chevrolet se apropie de top 10, avand o crestere a valorii de brand de 26%, pana la 6 miliarde de dolari. Este posibil ca anul viitor Peugeot sa fie depasit de Chevrolet, companie care are o promovare din ce in ce mai agresiva pe pietele europene.
Vezi si?NOILE SUV-uri de buzunar. Care e mai aratos?
Dacia, brand de 1 miliard de dolari
Dacia a depasit de multa vreme imaginea de producator auto national, devenind unul international. Acest lucru se vede prin valoarea brandului sau, care in acest an a urcat cu 9%, pana la aproximativ 1 miliard de dolari.
Dacia se afla pe locul 48 in topul celor mai valoroase branduri auto din lume, fiind pozitionata chiar intre Smart (locul 47) si brandul chinezesc FAW (49). Pe locul 50 se afla Seat, brand spaniol care valoreaza …