Transformers by Opel

Transformers by Opel

Se pare ca aceasta saptamana a fost una putin ciudata in comparatie cu perioada precedenta, si aici ne referim la precipitatii abundente. Dupa marea seceta cand luau foc din senin masinile pe faimoasa Autostrada a Soarelui, acum vremea ne-a pregatit inundatii si copaci cazuti pe masini din parcare. Pentru un asemenea climat am decis ca trebuie sa testam o masina poilivalenta care sa ne faca sa zambim indiferent de vremea de afara. Subiectul acestei saptamani este bineinteles o masina cabrio care care se transforma si intr-un coupe cand vremea o cere. Opel este unul dintre cei mai longevivi producatori de modele cabrio de clasa compacta, ultima generatie purtand numele de Astra TT. Poate multi o sa zica ca TT este numele unui model al marcii Audi, insa acesta este doar o prescurtare de la Twin Top.

CAROSERIE

Noua caroserie cabrio a actualei generatii Astra este o reusita din toate punctele de vedere deoarece, pentru prima data la Opel, aceasta implementeaza sistemul cu plafon solid retractabil. Acest acoperis este o premiera pentru ca toate modelele Opel din acest segment din ultimii ani au avut un acoperis textil. Noul Twin Top vine sa ofere acest plafon retractabil format din trei componente, sistem foarte bine studiat si exemplat realizat. Pentru a face o mica comparatie trebuei sa spunem ca Mercedes SLK si SL folosesc un acoperis format doar din doua bucati, fapt care se regaseste la volumul foarte mic al portbagajului. Chiar si concurenta, si aici numim Renault-ul Megane CC si Peugeot-ul 307 CC au acelasi tip de plafon. Un alt inconvenient este acela ca daca acest plafon este compus doar din doua bucati designul masinii are de suferit deorece montantii A care reprezinta structura de rezistenta a parbrizului trebuie coborati pentru a face un contact fericit cu plafonul.

DESIGN

Opel Astra Twin Top este o masina care ofera un design echilibrat din toate punctele de vedere. Daca luam drept exemplu un Peugeot 307 CC sau noul Ford Focus CC atunci vom vedea ca in situatia cand masina este acoperita aceasta arata precum modele americane de la inceputul anilor 90, respectiv conceptul cab-forward. Ochiul va vedea ca intreaga caroserie este impinsa spre partea frontala, in spate ramanand impresia ca avem chiar un motor amplasat in portbagaj. Realitatea este aceea ca motorul este in fata si ca acest plafon escamotabil din doua bucati este de vina pentru designul ciudat.

Exemplarul de fata, Astra Twin Top, este un CC extrem de reusit deoarece designerii au colaborat indeaproape cu inginerii si au dat viata unui automobil versatil si extrem de good looking. Astra Twin Top arata exemplar atat cand este cabrio cat si cand este coupe.

FUNCTIONALITATE

Un asemenea automobil are si probleme de ordin functional si aici ne referim al faptul ca aceste masini sunt automobile 2+2, adica in fata au loc fara probleme doua persoane mature iar in spate doar doi copii. Din nou, si la acest capitol, Opel vine cu acest Twin Top sa ne contrazica si ne ofera o masina capabila sa gazduiasca fara probleme patru adulti. Este incredibil cum Astra Twin Top ofera un spatiu pe bancheta din spate chiar mai mare decat al modelului GTC.

Lovitura de gratie pe care aceasta masina o da concurentei se afla in partea posterioara unde acest Astra Twin Top ofera in varianta coupe un spatiu pentru bagaje de 440 litri. Aceasta valoare inseamna cu adevarat foarte mult pentru acest segment de automobile. Pentru a face o mica comparatie dam exemplu Dacia 1310 Berlina care avea un portbagaj doar de 420 litri. In varianta cabrio acest Astra ofera un volum al portbagajului de peste 200 litri.

ZGOMOTE

Ca in orice asftel de automobil coupe-cabrio noul Astra Twin Top ofera la randul ei anumite zgomote particulare. In primul rand trebuie sa spunem ca sistemul hard-top retractabil format din trei bucati este cu mult mai silentios la trecerea peste denivelari scurte decat cel clasic format doar din doua bucati. Cand se ruleaza pe piatra cubica in format cabrio recomandam sa nu depasiti 50 de km/h pentru ca rigiditatea scazuta a caroseriei defavorizeaza acest tip de automobil indiferent ca se numeste Astra Twin Top sau Mercedes SL. O senzatie ciudata a fost aceea cand a inceput ploaia si am fost putin asaltati de zgomotele trenului de rulare posterior si nu in ultimul rand de sunetul facut de picaturile apa care aterizau pe plafon. Acestea scoteau un zgomot asemanator cu cel al pervazului lovit de stropii de ploaie. In rest masina este water-proof si acesta este un semn bun pentru Opel.

MOTOR

Pan acum Astra a demonstrat ca este o masina foarte bine gandita, capabila sa gazduiasca in linste patru adulti chiar si pe drumurile mai lungi. Si cand totul suna bine Opel a decis sa echipeze modelul din test cu un motor pe benzina de 1.8 litri. Chiar daca acest motor vrea sa ridice usoare pretentii sportive cu siguranta nu reuseste. In realitate greutatea mare a masinii face ca acest motor sa urle aproape fara nici un rezultat. Toti cei care am condus aceasta masina parca vroiam sa avem sub capota propulsorul turbo de 170 CP sau macar diesel-ul CDTI de 150 CP. Motorul de 1.8 litri consuma mult daca este usor fortat si nici nu da semne de rafinament in traficul urban. Deci, daca vreti sa achizitionati un astfel de Astra optati pentru benzinele supraalimentate sau pentru puternicul diesel de 1.9 litri CDTI.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *