Un medicament revolutionar poate INVERSA imbatranirea – studiu.

Un medicament testat pe cobai de cercetatorii americani a dus la intinerirea muschilor, insa nu a condus la o crestere a fortei musculare a animalelor, informeaza Mediafax.
Acest proces de inversare a imbatranirii, reusit pe cobai, este considerat “o descoperire extraordinara”, deoarece, pana acum, acest mecanism era considerat a fi ireversibil.
Echipa de cercetatori a Scolii medicale de la Harvard si-a concentrat eforturile asupra unei substante chimice, denumite NAD, prezenta in celulele organismului si care se distruge odata cu inaintarea in varsta.
Acest proces de distrugere afecteaza functionarea mitocondriilor, “uzinele electrice ale celulelor”, ceea ce duce la imbatranire.
In cadrul experimentului, cercetatorii americani au administrat cobailor o substanta chimica pe care acestia o metabolizau in mod natural in NAD.
Dupa o saptamana de administrare pe cobaii de doi ani, muschii acestora s-au transformat in cei ai unui cobai de sase luni, in termeni de functionare a mitocondriilor, de uzare a musculaturii, de inflamare si rezistenta la insulina.
“Suntem convinsi ca este o descoperire extrem de importanta”, a afirmat Ana Gomes, de la departamentul de genetica al Scolii medicale de la Harvard, adaugand ca forta musculara ar putea fi recuperata dupa un tratament mai indelungat.
Cu toate acestea, tratamentul nu este un panaceu contra imbatranirii, dat fiind ca scurtarea telomerilor si deteriorarea ADN-ului nu pot fi inversate.
“Imbatranirea este …