Un ocean ascuns sub un satelit al planetei Saturn ar adaposti microorganisme asemanatoare cu cele de pe Terra

Cercetatarii de la NASA au anuntat, joi, ca un ocean ascuns sub suprafata inghetata a unui satelit al planetei Saturn, Enceladus, ar putea sa adaposteasca forme de viata microbiana asemanatoare celor terestre, informeaza Mediafax.
Primele masuratori au fost efectuate de sonda spatiala Cassini sub suprafata polului sudic al acestui satelit acoperit cu gheata. Suprafata acelei mari este aproximativ egala cu aceea a Lacului Superior din Statele Unite ale Americii, ce ocupa locul al doilea in topul celor mai mari lacuri de pe Terra, iar fundul ei este constituit din roci, fapt care ar putea fi favorabil pentru dezvoltarea unor mici forme de viata.
Astronomii au evocat posibilitatea existentei unui astfel de ocean sub stratul de gheata de pe Enceladus inca din 2005, dupa ce au detectat o serie de vapori care ieseau la suprafata prin mai multe crevase aflate in apropiere de polul sudic al satelitului.
“Aceste jeturi de la polul sudic al lui Enceladus contin apa sarata si molecule organice, ingredientele chimice elementare pentru crearea vietii”, a explicat Linda Spilker, directorul proiectului Cassini de la NASA.
“Aceasta descoperire schimba punctul nostru de vedere despre “zonele locuibile” din Sistemul Solar si din sistemele planetere ce apartin altor stele”, a adaugat aceeasi cercetatoare.
Sonda Cassini a detectat forma campului gravitational de pe Enceladus pe durata celor trei zboruri efectuate in jurul acestui satelit al lui Saturn intre 2010 si 2012. Datele colectate cu ocazia acelor survolari au fost studiate in detaliu pentru a determina …