Veste buna pentru fanii SF: NASA a descoperit primul sistem stelar asemanator celui din Star Wars

NASA a anuntat ca a descoperit, cu ajutorul telescopului Kepler, un sistem stelar binar foarte asemanator cu cel din celebra serie de filme Star Wars.Astfel de sisteme stelare binare au o imortanta deosebita pentru fanii curentului SF, cu atat mai mult cu cat Tatooine, planeta de origine a personajului Luke Skywalker orbiteaza in jurul unei stele binare, scrie descopera.ro.Noul sistem planetar, a fost denumit Kepler-47 si este situat in constelatia Cygnus, la circa 5.000 ani lumina de Terra. Este compus dintr-o pereche de stele care trec una pe langa alta la un interval de 7,5 zile.O stea este asemenea Soarelui, in timp ce cealalta atinge doar o treime din marimea perechii sale si emite de 175 ori mai putina lumina.In jurul acestor stele orbiteaza o planeta interioara al carei diametru este de trei ori mai mare decat al Terrei, precum si o alta planeta exterioara care este putin mai mare decat Uranus.Planeta interioara, denumita Kepler-47b face o rezolutie completa la 49 zile, in timp ce planeta exterioara Kepler-47c, are nevoie de 303 zile. Orbita planetei exterioare este situata in asa numit-a “zona locuibila”, o zona din jurul unei planete, unde nu este prea rece sau prea fierbinte pentru ca apa sub forma lichida sa persiste pe suprafata planetei respective.Cu toate ca in apropiere este o planeta gigantica gazoasa, unde viata este putin probabila, noua descoperire demonstreaza ca aceste planete “circumbinare” pot exista in zone locuibile. Un singur sistem circumbinar a …