Vicepresedinte ANAF: Fiscul este pregatit de split TVA. Daca apar probleme, acestea vor fi rezolvate

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

„ANAF s-a pregatit foarte bine si nu o sa fie probleme in implementarea Ordonantei 23. Toate problemele care ar putea interveni sunt analizate si cu siguranta vom face fata. De la publicarea acestei ordonante, toate structurile teritoriale cu toate structurile profesionale, au fost intalniri, s-au spus problemele. In conditiile in care vor fi, cu siguranta o sa le indreptam cu ajutorul dumneavoastra, colegilor din minister”, a spus Florin Anghel, intrerupt insa de reprezentantii firmelor prezente la eveniment care au completat afirmatia acestuia cu cuvintele: „pe banii nostri”.
Ulterior el a afirmat ca daca vor fi probleme, acestea vor fi indreptate, potrivit Agerpres.
El a mai vorbit despre sistemul IT al ANAF care trebuie schimbat, iar pregatirea angajatilor institutiei trebuie imbunatatita.
„Noua viziune a conducerii ANAF este una foarte simpla si clara. Trebuie sa facem astfel incat ANAF sa raspunda tuturor nevoilor contribuabililor si nu doar la nivel declarativ. Stim care sunt problemele si va trebui sa facem tot ceea ce tine de noi sa raspundem in timp util tuturor nevoilor contribuabililor. Problemele legate de numarul de personal, de pregatirea colegilor nostri care, constatam si noi de multe ori, ar trebui sa se imbunatateasca si de sistemul IT. De acest sistem IT vorbim de la infiintarea ANAF si ne miscam foarte greu. Este un pariu pe care si noi l-am asumat ca va trebui sa se schimbe ceva in sistemul IT, ca aceasta relatie contribuabil-ANAF sa fie foarte simpla. Asta deranjeaza cel mai mult, si anume relatia cu structurile ANAF care, de multe ori, este una proasta si din vina colegilor si a sistemelor de care dispunem in momentul acesta. Va trebui sa facem ceva foarte rapid”, a mai aratat oficialul ANAF.
PwC Romania organizeaza joi o conferinta despre trecerea la sistemul platii defalcate de TVA (split TVA) si impactul acestui nou sistem asupra companiilor din Romania si a bancilor.
„Guvernul Romaniei a adoptat legislatia pentru instituirea sistemului privind plata defalcata a TVA, care se va aplica optional incepand cu 1 octombrie 2017, urmand ca acesta sa devina obligatoriu incepand cu 1 ianuarie 2018. Acest nou sistem ar putea genera dificultati majore in fluxul de numerar al companiilor, generand costuri si cerinte suplimentare pentru contribuabili, legate de adaptarea sistemelor informatice si a programelor contabile, gestionarea platilor si modificarea procedurilor interne de lucru”, se arata intr-un comunicat al PwC …

spot_imgspot_img