Volkswagen, probleme si in Romania?

Scandalul in care este implicat Volkswagen Group in Statele Unite si-ar putea gasi cu? greu corespondent in Uniunea Europeana si, implicit, in Romania.
Problemele intampinate de grupul Volkswagen, proprietarul marcilor Audio, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Skoda si Volkswagen in Statele Unite pare a avea sanse mici de a se replica si pe continentul european. Cel putin aceasta este opinia Registrului Auto Roman, institutie care pe de alta parte se declara fara atributii in acest scandal, sarcina verificarilor revenind institutiei germane ce a emis omologarea.
Practic sistemul european ar avea o anumita superioritate fata de cel american, afirma intr-un comunicat Registrul Auto Roman. a”In Statele Unite ale Americii se aplica principiul auto-certificarii (self-certification), prin care: producatorul efectueaza el singur incercarile, producatorul declara autoritatii ca respecta cerintele,? autoritatea acorda dreptul de vanzare pe baza declaratiei, autoritatea verifica ulterior indeplinirea cerintelor”, spune RAR. Spre deosebire de sistemul american, in UE se aplica principiul omologarii de tip acordata de o autoritate independenta, de terta parte, care presupune: incercarea tipului de vehicul inainte de punerea pe piata,? acordarea unui certificat de omologare si? supravegherea conformitatii productiei.
a”Din diferenta celor doua principii de admitere pe piata se poate trage concluzia ca varianta UE are un grad de preventie mai mare pentru punerea pe piata a unor vehicule cu probleme”, spune RAR. Dar recunoaste Registrul, varianta americana permite ulterior depistarii unor probleme aplicarea unor sanctiuni mai drastice.
Reamintim ca VW este pasibil in Statele Unite de plata unei amenzi cifrate la 30.000 de dolari per vehicul la care s-au sesizat problemele in cauza, dar si de deschiderea unor procese penale indreptate impotriva managementului sub acuzele de frauda, fals in declaratii etc., dupa cum a declarat o sursa familiara cu problema agentiei de presa Reuters.
Portite legale in UE
RAR lasa sa se inteleaga ca manipularea rezultatelor a fost posibila si ca urmare a faptului ca potrivit legislatiei europene nu este obligatoriu ca? verificarile sa aiba loc in conditii reale, ci in conditii de banc de probe. a”Monitorizarea emisiilor de gaze poluante,? in afara ciclului oficial de masurare, este un subiect care a intrat in atentia Comisiei Europene de mai multi ani. Drept urmare, mai multe comisii tehnice la nivelul UE au studiat impactul si au concluzionat ca este necesara o modificare legislativa pentru a evita depasirea excesiva a nivelului de emisii la functionarea in regim real, in afara ciclului. Modificarea legislativa (a??) presupune o metoda alternativa de masurare cu echipamente ambarcate in vehicul si in functionarea reala, pe sosea. Metoda previne riscul de a avea situatii echivalente cu cele din SUA, si anume ca producatorii sa programeze calculatoarele motoarelor pentru o functionare avantajoasa pe ciclul oficial de masurare, fata de functionarea reala a vehiculelor. Noul set de masuri poarta denumirea generica de RDE (Real Drive Emission)”, spune RAR.
De ce a recurs VW la acest truc
Trebuie stiut faptul ca standardele antipoluare din SUA sunt mai dure decat in UE. Astfel, emisiile foarte nocive de Oxizi de Nitrogen (NOX) sunt limitate in SUA la valori cu mult mai?mici decat in UE. Luand in calcul si alti factori, cum ar fi faptul ca piata americana este o piata dominata de motoare pe benzina si ca acest tip de motoare au emisiile NOX mult mai mici decat cele diesel, apare clar faptul ca un producator de vehicule diesel trebuie sa faca fata unor provocari mari in SUA.
Calcule facute de specialistii americani pentru Congresul SUA au aratat ca in timp ce in Europa se accepta emisii NOX de 0,29 grame/mila la motoarele diesel si de 0,10 grame/mila …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *