Australia, care vrea redeschiderea școlilor, aduce ca argument un studiu care ridică multe semne de întrebare: Este puțin probabil ca copiii să transmită coronavirusul – Coronavirus

Guvernul Australiei vrea redeschiderea școlilor, în ciuda avertizărilor sindicatelor profesorilor. Medicul șef aduce ca argument un studiu al Centrului de Sănătătate și Cercetare pentru Imunizare din Noul Wales de Sud care spune că este puțin probabil ca copiii să transmită între ei sau adulților Covid-19, relatează The Guardian.

Studiul, publicat duminică, a examinat transmiterea virusului în școlile și creșele din statul Noul Wales de Sud între luna martie și mijlocul lunii aprilie.

Examinând 18 cazuri de coronavirus (nouă elevi și nouă angajați ai sistemului de educație) din 15 școli, concluziile raportului arată că doar un elev de școală primară și un elev de liceu ”ar fi putut contracta COVID-19 de la cazurile inițiale din școlile lor”.

”Niciun profesor sau angajat nu a contractat Covid-19 de la cazurile inițiale din școală”, arată raportul.

Rata scăzută de transmisie era în ciuda faptului că 735 de elevi și 128 de angajați erau ”contacte apropiate” ai celor 18 cazuri inițiale.

Studiul, care va fi cât de curând evaluată academic, spune că anunțul guvernului din Noul Wales de Sud de pe 23 martie de a încuraja părinții să își țină copiii acasă ”ar fi putut influența rezultatele investigației”.

”Rezultatele sunt preliminare”, spune raportul. ”Cu toate acestea, ei sugerează că răspândirea Covid-19 în școlile din NWS a fost extrem de limitată”.

Vineri, medicul șef, Brendan Murphy, a citat raportul când a confirmat direcțiile Comitetului principal pentru protecția sănătății din Australia care insistă că nu este nevoie de distanțare socială în clase.

Ca reacție față de avertismentele sindicatelor profesorilor de a nu fi redeschise școlile, premierul Scott Morrison, a spus pentru Sky News că riscul pentru profesori este în cancelarie, nu în clase.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *