Booking.com primeşte o amendă de 7 milioane Euro în Ungaria – IT

​Consiliul Concurenţei din Ungaria (GVH) a amendat operatorul platformei de rezervări de cazare şi hoteluri online Booking.com cu 7 milioane de euro pentru practici de business neloiale, reclamă înşelătoare şi presiuni psihlogice asupra consumatorilor.

Autoritatea a declarat că a hotărât valoarea amenzii în funcţie de veniturile companiei olandeze înregistrate în piaţa din Ungaria, scrie nasdaq.com.

“Booking.com B.V. a a avut practicile comerciale neloiale prin reclame înșelătoare care pretind anularea gratuită pentru unele spații de cazare, precum și prin exercitarea unei presiuni psihice agresive pentru a-i determina pe utilizatori să facă mai repede rezervările”, a anunţat GVH.

La finele anului trecut Booking.com s-a angajat să-și modifice o serie de practici în afișarea anunțurilor, la presiunea Comisiei Europene, în cadrul unei ofensive a Uniunii Europene împotriva tehnicilor de manipulare a consumatorilor pe platformele online care activează în blocul comunitar, potrvit StartupCafe.

Booking.com este una dintre cele mai mari platforme de rezervări de camere la hoteluri din toată lumea. Afacerea a fost deschisă de antreprenorul Geert-Jan Bruinsma, în anul 1996, în Olanda, sub domeniul bookings.nl.

Brandul Booking.com propriu-zis a apărut însă în anul 2000, prin fuziunea afacerii bookings.nl cu o altă platformă, Bookings.org, fondată de antreprenorii Sicco și Alec Behrens, Marijn Muyser și Bas Lemmens.

În anul 2005, grupul american Priceline Group a cumpărat Booking.com pentru suma de 133 de milioane de dolari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *