Business in transport – Ziarul Nationalul

Business-urile moderne din transport merg de la afacerile personale de mutari mobila si servicii de stocare, la operatiuni de transport persoane si produse pe scara larga. Pentru toti cei interesati de acest domeniu atat de amplu, exista oportunitati multiple; decizia pentru o nisa sau alta trebuie luata in functie de mai multi factori, in primul rand de logistica si buget, de disponibilitate si implicare. Business-urile din transport nu sunt business-uri facile; afacerile la scara mica, sunt mai usor de initiat, insa necesita un minimum de logistica care trebuie satisfacut. Un business in transporturi poate fi specializat doar pe o singura activitate de transport sau pe mai multe astfel de activitati, oferind clientilor o paleta mai larga de servicii: servicii individuale de ridesharing, transport mobila, mutari mobila, transport de bunuri de consum, transport international de produse, etc. O afacere in transport este incadrata intr-o anumita categorie, in functie de baza de clienti carora li se adreseaza prin serviciile pe care le ofera.

Business-urile din transport pot fi impartite in trei categorii mari:

  • Transport personal, incluzand serviciile de la individ la individ, de la individ la un grup restrains sau intre grupuri restranse de prestatori si beneficiar. Aici sunt incluse serviciile de taxi, ridesharing, limuzine, etc
  • Transport local, incluzand servicii de transport produse, animale, materiale, bunuri de consum, etc, servicii ce se fac din initiativa comerciala sau privata, in functie de ceea ce se transporta.
  • Transport global, incluzand servicii de transport la nivel international, inclusiv transport maritim si aerian. In acest caz, este clar ca afacerile sunt la scara mare, necesitand logistica si eforturi avansate. De asemenea, este nevoie de cunoasterea legislatiei internationale specifice, transpunerea acesteia in legislatia nationala si respectarea tuturor reglementarilor convenite intre state.

O afacere in transport trebuie, in primul rand, foarte bine documentata, fie ca este vorba de o afacere de transport personal, local sau global; evident, pastrand proportiile cantitatii de informatie ce trebuie studiata. Informarea constituie baza oricarei afaceri, insa, in afacerile din transporturi, aceasta etapa este cu atat mai importanta, pentru evitarea stresului si provocarilor de mai tarziu. Pentru ca o afacerei in transporturi sa aiba succesul scontat, este nevoie sa se tina cont de urmatorii pasi:

  1. Alegerea unei anumite nise de transport. O analiza a pietei tinta si a clientelei specifice este de indicat, in acest sens. Exista numeroase optiuni in domeniu, asa ca este important a se opta pentru o nisa anume, in functie de profitabilitatea care se poate obtine. Viitorii antreprenori in acest domeniu au nevoie sa aleaga o nisa si sa se documenteze cat pot de mult despre nisa respectiva. Alegerea nu poate fi facila, asa ca o analiza asupra cererii si ofertei de pe piata locala poate fi de ajutor; cele mai multe afaceri de transport se dezvolta local. O afacere la nivel global este mult mai greu de pus pe picioare si necesita o logistica mult mai avansata.
  2. Obtinerea licentelor si permiselor de transport este foarte importanta, in acest domeniu. Este nevoie de o buna informare in privinta legislatiei si obtinerea tuturor documentelor necesare pentru a desfasura aceasta activitate economica in limitele impuse de lege. Avand in vedere ca sanctiunile sunt costisitoare, atat in timp pierdut pentru remediere, cat si in bani, este bine ca aceste lucruri sa fie foarte bine puse la punct, inca de la inceputul business-ului.
  3. Stabilirea unui buget si a unor obiective financiare de atins. In functie de bugetul alocat, se pot face alegeri in privinta tipului de afacere de transport posibila; o afacere de transport de tip taxi sau ridesharing este mai usor de pus la punct si mai simpla, din punctul de vedere al administrarii, decat o afacere care presupune existenta unei flote extinse. Totusi, in orice afacere, este bine de pus la punct un plan de afaceri, care sa puna accent pe evidentierea costurilor care se impun.

Alegerea achizitiilor ce trebuie realizate si construirea flotei de transport. In functie de nisa care a fost aleasa, in activitatea de transport, este nevoie de vehicule de o anumita dimensiune si calitate. Pentru transport mobila, de exemplu, este nevoie atat de masini de dimensiuni mari, pentru eventualitatea in care se transporta bunuri voluminoase, dar si de masini de dimeniuni mai mici, atunci cand este vorba doar de cutii sau bunuri de dimensiuni reduse. Calitatea vehiculelor influenteaza durata lor de viata; in orice nisa, trebuie facute alegeri care sa serveasca nisa respectiva – pentru transport alimente, este nevoie de masini dotate cu frigidere sau congelatoare, pentru transport mobila, este nevoie de elemente specifice pentru ancorarea bunurilor transportate, etc. De asemenea, intretinerea si recertificarea vehiculelor trebuie sa fie un aspect aflat mereu in atentia antreprenorilor din domeniu; mereu trebuie gandit in avans, avand in vedere ca, inclusiv in cazul vehiculelor noi, utilizarea pe termen lung poate afecta siguranta si calitatea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *