Business report: Coronavirusul torpilează momentul bun al pieţei rezidenţiale. Vizionările de apartamente au scăzut la jumătate în ultima săptămână; Proprietarii de restaurante se reprofilează după ce Guvernul le-a închis localurile; Lichiditate, lichiditate și iar lichiditate este cuvântul de ordine al BNR în această perioadă – Business

Coronavirusul torpilează momentul bun al pieţei rezidenţiale. Vizionările de apartamente au scăzut la jumătate în ultima săptămână. Cererea de pe piața rezidențială pare să fi fost torpilată de coronavirus, în ultima săptămână vizionările de apartamente înredistrate de agenția imobiliară SVN, cea mai mare din România, fiind în scădere cu până la 50%, în funcție de proiect, comparativ su săptămâna anterioară, deși până acum vizionările SVN înregistrau un plus de 15% în luna martie comparativ cu luna similară din 2019. Și în februarie 2020, nivelul vizionărilor de apartamente a fost același cu cel înregistrat în februarie 2019. „Nu cred că perioada imediat următoare nu va aduce o îmbunătățire din acest punct de vedere”, spune Andrei Sîrbu, CEO SVN. Concomitent, numărul de tranzacții s-a redus, chiar dacă într-un ritm mai scăzut, scrie Economica.net.
Proprietarii de restaurante se reprofilează după ce Guvernul le-a închis localurile. Mircea Dinescu intră pe nișa de livrări și le va trimite pachete clienților. Cu tot cu lăutari purtând măști medicale. Decizia Guvernului, pe fondul coronavirus, de a închide restaurantele și de a le permite să efectueze doar livrări, fără să mai fie acceptată servirea în local, îi determină pe proprietarii acestora să caute soluții. Poetul Mircea Dinescu, proprietarul a două restaurante, a decis acum să se reprofileze și să intre pe nișa de livrări. Cu un serviciu de catering care va include însă și lăutari, cu măști medicale. În această perioadă, TVR, post public de televiziune unde avea o emisiune, a tăiat toate colaborările, iar pentru bugetul poetului a fost doar una dintre cele trei lovituri, alături de închiderea restaurantului și de faptul că oamenii nu mai ies să cumpere ziare, iar tirajul săptămânalului la care scrie a scăzut drastic, informează Profit.ro.
Patronatul Concordia îndeamnă companiile care nu sunt afectate de criza COVID-19 să îşi plătească taxele, pentru a alimenta bugetul statului. Confederaţia Patronală Concordia îşi îndeamnă toate companiile membre care nu au probleme de cashflow să îşi plătească furnizorii cu celeritate şi să îşi achite taxele şi impozitele fără întârzieri. Potrivit sursei citate, din cauza severităţii potenţialului impact uman şi a efectului de contagiune pe care le prezintă pandemia, toate companiile trebuie să gândească implicaţiile pe care acţiunile lor le au nu doar pentru propria viabilitate, ci să dezvolte împreună un program de gestionare a crizei. În acest context, reprezentanţii Concordia arată că au demarat un dialog intern între sectorul bancar şi celelalte industrii membre (hoteluri, retail, transport, IT, energie şi utilităţi etc) pentru a identifica rapid acele măsuri de natură financiară care se pot agrea direct între actorii economici, se arată în articolul inCont.ro.
Atenție la tsunamiul de concediile medicale Covid! O soluție pentru guvern și companii. Statul român tocmai intră într-o zonă care se va dovedi foarte dificil de gestionat și despre care nu a apucat încă să spună nimic când a anunțat pachetul de sprijin pentru economie: Tsunami-ul care vine peste noi ci concediile medicale provocate de infectarea sau suspiciunea de infectare cu Covid-19. Și nu, nu e vorba numai despre banii care, până la urmă, trebuie luați/împrumutați de undeva: ci și de circuitul acestor bani în economie – mai precis între stat și companii. Și acum să ne uităm la cele 2 mari probleme pe care le avem în față: banii + circuitul lor între stat și economie: 1, România a plătit anul trecut 2,75 miliarde pentru concediile medicale și 2, Cele 2,7 miliarde concedii medicale pe care statul le avea de plătit la data de 01 martie 2020 sunt floare la ureche față de ce urmează: concediile medicale produse de criza Covid-19, potrivit Curs de Guvernare.
Cum s-a schimbat rutina și activitatea unui italian cu afaceri în România. Carlo Beltrame, CEO combinatului siderurgic Donalam Călărași, este originar din Vicenza, oraș din regiunea Veneto din nordul Italiei, zonă cu multe cazuri de infestare cu Covid-19. Carlo a fost ultima oară în Italia pe 7 februarie, când în Peninsulă nu apăruse încă niciun caz. „Eram la curent cu situația din China, însă în niciun scenariu nu ne-am așteptat la ce a urmat”, a declarat acesta, într-un interviu exclusiv acordat Wall-Street. Italianul a mai vorbit și despre cum i s-a modificat rutina zilnică, cum i-a fost afectată activitatea din combinatul siderugic din Călărași și ce măsuri de siguranță și igienă a luat. Carlo Beltrame: La începutul lunii februarie. Am revenit în România pe 7 februarie, când în Italia nu apăruse încă niciun caz. Primii pacienți au fost înregistrați o săptămână mai târziu. Eram la curent cu situația din China însă în nici un scenariu nu ne-am așteptat la ce a urmat.
Lichiditate, lichiditate și iar lichiditate este cuvântul de ordine al BNR în această perioadă. Intrarea băncii centrale pe cumpărarea titlurilor de stat, lansarea operațiunilor speciale de tip repo și micșoarea intervalului de variație a dobânzilor formate pe baza ratei de referință BNR sunt cele trei măsuri anunțate de BNR în premieră în politica monetară a ultimilor 30 de ani. BNR a intrat pe cumpărare titluri de stat din piața secundară, după ce Ministerul Finanțelor a evitat să se împrumute din piața financiară secundară, motivând că dobânzile cerute de bănci sunt neatractive. BNR apelează în premieră, în România ultimilor 30 de ani, la acest instrument financiar prin care este urmărit cel mai important obiectiv al acestei perioade: disponibilizarea cantității necesare de finanțare în piață și asigurarea resurselor financiare de care Statul dispune, la rândul său, pentru îndeplinirea programului de protecție a angajaților și mediului de afaceri, conform Adevărul.
Auchan plătește în România bonusuri de până la 1.000 euro angajaților, pentru „mobilizare excepțională“ în plină epidemie de coronavirus. Retailerul francez Auchan, unul dintre principalii comercianți de alimente din lume, dă dovadă de generozitate în criză și va plăti câte 1.000 de euro, ca bonus, angajaților săi din magazine, depozite și diviziile de livrare la domiciliu. Prima urmează să fie plătită și angajaților din România, într-un cuantum care urmează să fie stabilit dacă va fi sau nu echivalentul tot a 1.000 de euro, relevă date analizate de Profit.ro. Astfel, în total, peste 65.000 de angajați din magazinele Auchan din Franța vor încasa bonusul, anunță compania, pentru că „au demonstrat o mobilizare excepțională“ continuând să meargă la locul de muncă în plină epidemie de coronavirus. Conform presei străine, inclusiv franceze, același principiu va fi aplicat și angajaților din România, Ungaria, Portugalia, Spania, într-un cuantum care urmează să fie stabilit.
Ce înseamnă în cifre magazinele goale. Românii au cumpărat mâncare ca pentru Crăciun. În perioada 24 februarie-9 martie, adică în prima săptămâna de la apariția primului caz de infectare cu COVID-19 în România, românii au cumpărat mâncare ca într-o zi premergătoare Crăciunului. Cele mai semnificative creșteri au fost însă raportate la dezinfectanți precum cei pentru igiena mâinilor. Cele mai căutate produse au fost cele pentru casă, de îngrijire personală și alimente. Confirmarea primului caz de Covid-19 i-a trimis pe români în număr mult mai mare în magazinele alimentare, arată datele companiei de cercetare Retailzoom care a analizat cifrele din nouă lanțuri de retail cu produse alimentare și non-alimentare. În perioada 25 februarie-1 martie, alimentele de bază au înregistrat o crestere de 42% față de media săptămânală din 2019 și se situează la un nivel similar celui din săptămâna 51 2019 (Crăciun). Vânzările gelului antibacterian în săptămâna 9 au fost de şapte ori mai mari decat media primelor 8 săptămâni din 2020, iar ale servețelelor antibacteriene de patru ori, potrivit Economica.net.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *