Cat de important este design-ul de ambalaj pentru succesul unui produs?

Design de ambalaj

Atunci cand vrei sa iti promovezi produsele intr-un mod cat mai corect, care sa aiba rezultatele dorite, este esential sa tii cont de un anumit aspect, si anume, acel design de ambalaj cu ajutorul caruia sa iti diferentiezi produsul de toate celelalte produse ale concurentei, aflate pe acelasi raft cu al tau. 

    Atunci cand un client se afla in magazin, in cautarea unui anumit tip de produs, acesta va identifica acele produse de care are nevoie datorita unor elemente grafice utilizate pentru realizarea brand-ului companiei respective, iar aceste reguli sunt utilizate si in cazul design-ului de ambalaj. 

Ce este design-ul de ambalaj? 

   Design-ul de ambalaj este cel mai in masura sa adauge un plus de valoare produsului pe care alegi sa il promovezi si este, de asemenea, cel care il va scoate si in evidenta pe rafturile magazinelor. Pe scurt, este factorul deciziv in concretizarea vanzarii. 

   Acesta trebuie sa adune la un loc imagini, simboluri sau elemente de grafica, astfel incat sa se identifice cu nevoile consumatorilor si este necesar sa aiba specificate anumite beneficii sau modul de despachetare.  

Design de ambalaj

  Este necesar, pentru ca acesta sa fie un succes, sa poata induce consumatorilor acea dorinta de a cumpara produsul respectiv, dar pentru a reusi, este nevoie sa fie unic, original, diferit, usor de tinut minte, astfel incat sa fie usor de localizat intre alte produse de acelasi fel aflate pe rafturile aglomerate ale magazinelor. 

   Pentru a se diferentia, este important ca atunci cand se realizeaza un design de ambalaj sa se gaseasca acele elemente grafice( precum forma, culorile sau modul in care informatiile sunt transmise) specifice brand-ului respectiv, care reusesc sa ofere unicitate acelui produs. 

   Design-ul de ambalaj este unul dintre instrumentele de marketing cele mai rentabile direct la punctele de vanzare, de aceea este important sa fie creata, prin intermediul ambalajului, o imagine perfecta prin care se vrea realizarea legaturii intre brand si produsul respectiv. 

Cum trebuie sa fie un design de ambalaj? 

    Pentru a realiza un design de ambalaj care sa aiba succes, este necesar sa se tina cont de asteptarile consumatorilor, de aceea trebuie sa se tina cont la crearea lui de impactul vizual, emotional si rational asupra acestora. 

   Cei care se ocupa cu grafica de ambalaj stiu ca acel produs trebuie sa atraga atentia consumatorilor, astfel incat acestia sa ia produsul de pe raft, sa se informeze legat de el, ca la final, sa il ia acasa. 

   Din punct de vedere vizual, design-ul de ambalaj trebuie sa adune la un loc toate elementele grafice, precum culorile, forma sau logo-ul, dar si orice alte informatii ce se doresc specificate in mod deosebit.  

   Din punct de vedere rational, acel design de ambalaj trebuie sa corespunda asteptarilor consumatorilor, astfel incat acesta sa devina prima lor optiune. 

   Din punct de vedere emotional, design-ul de ambalaj trebuie sa poate transmite consumatorilor anumite emotii, anumite mesaje, astfel incat acestia sa devina convinsi ca este ceea ce ei au nevoie. 

     Design-ul de ambalaj trebuie sa ofere consumatorilor si o serie de alte beneficii, precum protejarea produsului, modul de reciclare si depozitare sau modul in care acesta trebuie utilizat. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *