Câte formulare digitale PLF au fost generate în primele ore de la lansarea aplicației / De luni toți cei care vin în România trebuie să prezinte formularul digital PLF – Esential

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Zeci de mii de persoane și-au făcut cont pe platforma lansată de autorități de unde se pot genera formularele digitale de intrare în România (PLF – Passenger Locator Form) în primele ore de când acest serviciu a fost activat. Reamintim că de luni, 20 decembrie, cetățenii care intră în România nu vor mai fi nevoiți să completeze declarația epidemiologică, verificată până acum la punctele de trecere a frontierei, întrucât toate datele din declarația epidemiologică se regăsesc în formularul digital de intrare în România

Potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicații Speciale, de la lansarea aplicației https://plf.gov.ro și până la 18:00, au fost create 35.549 de conturi în platformă și 14.212 persoane au generat formulare digitale de intrare în România (PLF).

Diferența dintre numărul persoanelor care și-au creat cont în platformă și al celor care au generat formular este reprezentat de cei care au dorit să vadă cum arată aplicația, ce informații sunt solicitate sau care sunt pașii necesari pentru completare, transmit autoritățile

Cele mai multe persoane au completat formulare pentru următoarele puncte de trecere a frontierei:

1. Aeroportul International „Henri Coandă” – 5.221
2. Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj – 1.193
3. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac – 955
4. Punctul de Trecere a Frontierei Borș – 742

5. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II – 708

Reamintim că în această dimineață Serviciul de Telecomunicații Speciale a operaționalizat platforma https://plf.gov.ro, astfel încât persoanele care vor intra în țară în cursul zilei de mâine să aibă timpul necesar să completeze formularul digital.

Începând cu 20 decembrie 2021, toate persoanele care sosesc în țară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF), document adoptat la nivelul a 18 state din Uniunea Europeană și reglementat de Guvernul României.

Aplicația PLF, conectată la bazele de date ale statului român

„Formularul cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în ţară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care o însoţesc”, a spus Chirca.

El a atras atenţia ca datele să fie completate corect deoarece aplicaţia este conectată cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală.

„Formularul digital este in instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră, cu aplicaţia Coronaforms care realizează managementul persoanelor infectate, dar şi cu evidenţa persoanelor.

Din acest motiv, le recomandăm oamenilor şi le reamintim să completeze toate câmpurile într-un mod cât mai corect pentru că aplicaţia face validări cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală.

Practic, înainte de a sosi în ţară, înainte cu câteva ore sau cu câteva minute, se accesează aplicaţia şi se introduce o adresă de e-mail, mai departe accesăm adresa de e-mail, deschidem mesajul şi intrăm în link-ul de accesare. Se completează similar cu aplicaţia de certificate digitale şi va putea fi folosită foarte uşor de orice persoană.

Introducem toate câmpurile obligatorii, iar, ulterior, salvăm documentul, odată salvat acesta nu mai poate fi editat. Dacă dorim să actualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular”, a explicat Chirca.

Procedura la intrarea în țară cu formularul digital

„Din punct de vedere practic, la controlul de frontieră va fi următoarea procedură: în momentul în care persoana se prezintă în punctul de trecere, poliţistul de frontieră efectuează formalităţile de control prin verificarea automată a paşaportului sau a cărţii de identitate pentru a stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile de intrare în ţară.

De asemenea, poliţistul de frontieră va verifica autenticitatea şi valabilitatea certificatului verde. După citirea automată a acestor date, în aplicaţia Poliţiei de Frontieră, în intervalul de câteva secunde, poliţistul primeşte confirmarea existenţei sau inexistenţei formularului digital de intrare în România. În funcţie de rezultatul verificării, datele sunt trimise către Direcţia de Sănătate Publică în vederea luării măsurilor ce se impun”, a spus Bădilă.

El a precizat că acest document nu trebuie tipărit, ci este citit automat prin intermediul dispozitivelor aflate la dispoziţia Poliţiei de Frontieră din România.

„Verificarea existenţei sau inexistenţei plf nu va afecta timpul de aşteptare la frontieră, având în vedere că este citit automat de dispozitivele noastre”, a adăugat Bădilă.

Ce se întâmplă dacă e nevoie de carantină

El a menţionat şi situaţiile care apar în momentul controlului de frontieră. „Dacă persoana a completat plf şi nu se impune carantina, aceasta trece prin punctul de frontieră fără alte măsuri, dacă persoana a completat plf şi se impune carantina, în funcţie de zona sau ţara din care vine, Direcţia de Sănătate Publică dispune măsura carantinării. Măsura se comunică judeţului în care se duce la îndeplinire măsura carantinării, iar locaţia se va verifica de către structurile de ordine publică”, a spus Bădilă.

El a mai arătat că dacă persoana nu a completat formularul şi se impune carantina, în funcţie de zona sau ţara în care vine, DSP dispune măsura carantinării, iar persoana are obligaţia legală de a completa în termen de maxim 24 de ore de la data trecerii prin frontieră, în caz contrar, DSP, conform legii, dispune sancţionarea contravenţională.

„Subliniez că, în situaţia în care se constată că persoana care s-a prezentat în punctul de frontieră nu a completat formularul digital, i se permite intrarea în ţară, dar are obligaţia legală să completeze acest plf în termen de 24 de ore.

Nerespectarea acestei obligaţii de a completa formularul digital de intrare în România se sancţionează cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei. Precizăm că în oricare din aceste situaţii, pe sensul de intrare în România, la control participă şi reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică în vederea efectuării triajului epidemiologic”, a mai adăugat comisarul-şef Fabian Bădilă.

spot_imgspot_img