Vizualizarea oricărui brand constă din logo-ul și variațiile sale, paleta de culori, fonturi și tipografie, elemente grafice și fundal, pictograme, stil ilustrație și imagini foto. Acesta este setul maxim de creație grafică sau constante vizuale pentru marca ta. Dacă toate aceste elemente sunt proiectate profesional, ele pot fi folosite pentru a crea orice număr de medii de identitate corporativă.
De ce are nevoie compania ta?
S-a dovedit științific că oamenii percep 90% din fluxul de informații prin viziune. Iar percepția vizuală este un proces controlat de subconștient, adică nu este controlat direct. Din acest motiv, prin utilizarea corectă a canalului vizual, se formează o legătură emoțională între consumator și brand.
Orice marcă poate fi descrisă în trei dimensiuni:
- identificare vizuală – orice mediu pe care o persoană îl percepe prin vedere;
- identificare verbală – denumire, misiune, slogan, copywriting și povești despre companie;
- un sistem de semne este un set de semnale și asocieri, a căror percepție contribuie la crearea unei imagini de marcă.
Crearea unei identități vizuale permite companiei să iasă în evidență pe piață și să obțină următoarele beneficii:
- publicul țintă îți recunoaște produsul și îl distinge de masa celor similare deja în primele câteva secunde de contact vizual;
- compania își dobândește propriul stil – acum ești diferit din punct de vedere vizual de concurenți;
- creația grafică atractivă creează loialitatea mărcii și crește vânzările.
Creație grafică – Standardul de aur
Agenția de branding folosește etapele clasice de dezvoltare – analiză de marketing, brainstorming, crearea de schițe și machete, aprobare și documentare în formatul unui ghid de implementare sau a unei cărți de branding. Acesta este deja „standardul de aur” al creației grafice.
Agenția de branding are propria sa modalitate de a realiza creație grafică – cercetarea urmăririi ochilor – un instrument care permite urmărirea cu exactitate a privirii și, prin urmare, atenția cumpărătorului în momentul în care se uită la site, la reclamă sau la produse de pe rafturile supermarketurilor.
Cu ajutorul unor echipamente și software speciale, se crează o hartă mentală și hărți termice ale atenției, se analizează distribuția acesteia, se formulează ipoteze și se testează eficiența creației grafice propuse. Așa se dezvoltă soluții vizuale bazate pe comportamentul real al consumatorilor.
Prin creație grafică beneficiezi de o abordare consistentă și rațională, când „creativitatea” se bazează pe termenii de referință aprobați de client, confirmați prin calcule, verificați prin cercetări. Tehnica de echilibrare a soluției după cinci criterii: caracter practic; fiabilitate și siguranță; rezolvarea problemelor de comunicare; unicitate; armonie și informație.