Criterii importante in deschiderea unei brutarii

Pentru romani, produsele de morarit si panificatie reprezinta printre cele mai importante alimente, motiv pentru care deschiderea unei brutarii poate fi o idee de afacere excelenta. De la un raft paine, la locatie si autorizatiile necesare, iti prezentam in continuare cateva aspecte cruciale in deschiderea unei brutarii.

Potrivit statisticilor, Romania are cel mai mare consum individual de paine din Uniunea Europeana –  aproape 100 de kilograme de paine si produse de panificatie pe cap de locuitor, ceea ce inseamna aproximativ 250 de grame pe zi, de persoana.

Daca luam in considerare faptul ca 80% din populatie consuma paine in fiecare zi, deschiderea unei brutarii poate fi o idee inspirata.

Mai mult decat atat, in ultimii ani s-a conturat o noua tendinta alimentara, consumatorul roman devenind mai exigent si mai sofisticat. El cauta mai des produse gourmet, inclusiv in categoria produselor de panificatie. E drept ca painea alba se mentine in topul preferintelor, dar alimentate de trendul sanatos, si alte sortimente au inceput sa castige tot mai mult teren.

Daca in urma cu zece ani doar jumatate dintre consumatori preferau painea neagra, integrala si graham, acum procentul se apropie de 70%, iar una din 10 persoane mananca aceste sortimente zilnic.

De aceea un producator care isi diversifica gama de produse pentru a raspunde acestei tendinte alimentare are numai de castigat. La fel si noile afaceri care intra pe piata. Satisfacand nevoia consumatorului, ar putea deveni imediat profitabile. Sa nu mai spunem ca orientarea catre produse superioare garanteaza si o crestere a veniturilor.

Daca vorbim despre o brutarie care vinde direct catre consumatorul final, locatia in care isi desfasoara activitatea este foarte importanta. Este recomandata deschiderea unei astfel de unitati in locuri aglomerate deoarece viteza vanzarilor de marfuri depinde direct de acest lucru. Un loc bun ar fi un mare centru comercial, o piata sau chiar statia de metrou.

Fireste, deschiderea unei brutarii sub propriul brand poate implica o investitie costisitoare insa pe termen lung ajuta la cresterea si consolidarea imaginii pe piata si, implicit, a increderii consumatorilor in marca producatorului.

Stii si tu, una e sa cumperi o paine dintr-un supermarket si alta e sa o iei dintr-o brutarie, abia scoasa din cuptor si expusa apetisant pe raftul de paine.

In cazul in care brutaria vinde marfa catre alte magazine, amplasamentul sau brandul nu sunt la fel de importante.

Insa, indiferent de tipul de comert abordat, este imperativa desfasurarea activitatii cu toate permisele si documentele necesare, de la autorizatia sanitara si epidemiologica pentru produse si productie, la certificatul de conformitate si autorizatia de securitate la incendiu.

Si, fie ca vorbim despre o brutarie cu ridicata, cu amanuntul sau o mini-brutarie, este necesara dotarea corespunzatoare cu echipament necesar. De la malaxor si cuptor, la banda rulanta si rafturi paine, aparatura profesionala pentru producerea corecta a produselor de panificatie este imperativa.

Intr-o brutarie cu amanuntul, raftul de paine, de exemplu, este extrem de important intrucat ajuta la expunerea produselor, cu o promovare minima. Astfel, se permite plasarea marfurilor cat mai convenabil pentru cumparator, probabilitatea vanzarii acestora crescand exponential.

Desigur, cea mai buna promovare este reprezentata de insasi calitatea produselor. Un produs proaspat si sanatos se cunoaste dupa gust, consistenta si miros. Cu cat oferta de produse este mai sanatoasa si mai diversificata, cu atat brutaria va avea mai mult succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *