Cum au apărut parfumurile cu arome fructate şi care sunt avantajele lor

emper

În spatele simplității aparente, notele fructate se găsesc în multe compoziții pentru a le aduce o prospețime și dulceață irezistibilă. Indiferent dacă sunt roșii, galbene sau exotice, fructele nu se mai adresează doar papilelor gustative și chiar concurează cu  parfumurile florale. Parfumurile cu miros fructat, aşa cum sunt cele din gama Espada Azul, pot fi utilizate în fiecare anotimp şi sunt potrivite pentru orice ţinută.

Originea parfumului fructat – De la Eau de Köln …

Fructele au fost întotdeauna mai mult sau mai puțin prezente în parfumuri. Foarte discrete la început, utilizate continuu acum câțiva ani, acum sunt bine acceptate de fanii parfumurilor. Citricele au fost primele care și-au găsit locul în compoziții. Folosite în special în Eaux de Cologne pentru prima dată, bergamota, lămâia sau portocala sunt foarte populare pentru a oferi parfumurilor aciditatea și prospețimea.

Abia la începutul secolului XX, datorită progresului chimiei sintetice, fructele au fost din nou evidențiate într-un parfum. De data asta fără portocale sau lămâie: piersica este cea care satisface simţurile utilizatorilor de parfum. În 1919, Guerlain a reușit acest joc îndrăzneț cu Mitsouko, prin încorporarea aldehidei C14, o moleculă sintetică care reușește să recreeze notele lăptoase și lemnoase ale acestui fruct.

Dar complexitatea căutării de noi arome și dorința de parfumuri puternice vor au schimbat ideea de parfum fructat. Parfumul fructat revine în trend la începutul anilor 90, datorită progresului tehnic. Se lucrează apoi la noi molecule: aromele de pepene, pere, mere și lychee au fot descoperite. Șamponul cu căpșuni și produsele de igienă devin din ce în ce mai dulci. În parfumerie, notele fructate erau adesea orientate către  adolescenţe, sub formă de ape de toaletă delicate. Însă, în fața unui succes tot mai mare, parfumierii au aruncat o privire mai atentă pentru a crea parfumuri care sunt acum iconice.

Persoanele care cumpără parfumuri fructate prin Emper ştiu cu siguranţă care sunt avantajele pe care acestea le oferă în orice ţinută şi apreciază puterea lor energizantă.

Cu astfel de parfumuri familiare, aceste note par destul de ușor de obținut la prima vedere. Totuși, crearea unui parfum fructat a fost mult timp o sarcină laborioasă. De fapt, pentru a aduce un parfum la viaţă, sunt necesare anumite materii prime care trebuie să fie prelucrate minuţios. Acestea produc uleiuri esențiale sau alte substanţe volatile, în funcție de metodele utilizate.

În formă de esență, datorită extractelor din coajă, citricele au fost mult timp singurele fructe prezente în parfumerie. Ele au devenit chiar baza familiei olfactive Hesperides. Dar citricele, caisele și coacăzele negre sunt singurele fructe care pot fi utilizate în parfumerie în forma lor naturală. Pentru toate celelalte, este necesară utilizarea sintezei pentru a le reproduce mirosurile. Acum, notele fructate sunt foarte apreciate și pot fi găsite în creații care sunt simultan proaspete, moderne și originale. Datorită unei multitudini de materiale sintetice, parfumierii pot încorpora o mare varietate de fructe în aromele lor. Pepenele, perele, fructele roșii și galbene precum piersica sau caisul sunt cele mai frecvent utilizate în parfumerie. Dar şi variantele  exotice precum lychee, mango și papaya sunt perfect integrate în parfumurile fructate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *