De ce ai nevoie de o aplicatie mobila pentru business-ul tau

Unde isi petrec cea mai mare parte din timp clientii tai/potentialii tai clienti? Are business-ul tau nevoie de o aplicatie mobila pentru a vinde mai bine si a fi mai aproape de clientii sai?

Statistici recente arata ca in ultimii 3 ani numarul utilizatorilor de telefoane mobile s-a dublat, in timp ce timpul mediu petrecut zilnic de un utilizator pe telefonul mobil a crescut cu 35% – ajungand la 3 ore si 40 de minute (sursa: MobiLoud). 

Acestea sunt indicii valoroase despre cum aleg consumatorii de astazi sa isi petreaca timpul si sa se informeze. Iar audienta ta, cu siguranta, nu face exceptie de la noua regula. Mai mult decat atat, contextul actual (care presupune distantare sociala si prezenta din ce in ce mai scazuta a afacerilor in mediul offline) va stimula si mai mult consumul de informatie si cumparaturile in mediul online.

Atat in relatia directa cu clientul, cat si din perspectiva pozitionarii business-ului pe piata, crearea de aplicatii mobile dedicate afacerii tale  iti vor genera automat o serie de avantaje:

  1. Iti pozitionezi ofertele la indemana clientilor. Ori de cate ori clientii tai vor avea nevoie de un produs din categoria celor vandute de tine, le va fi foarte simplu sa verifice disponibilitatea lor si preturile direct in aplicatie. 
  2. Ai propriul canal de marketing. Acesta este, probabil, cel mai puternic atu al aplicatiilor mobile. Companiile cheltuie lunar sume generoase pentru promovarea online. Odata aplicatia descarcata in telefon, iti vei putea promova ofertele direct catre audienta ta cu ajutorul ei – fara investitii suplimentare. 
  3. Colectezi date relevante despre clienti / potentiali clienti si te promovezi mai eficient. De obicei, colectarea de date despre potentialii cumparatori este un proces complex si de durata care implica resurse financiare si de timp valoroase. Aplicatiile mobile sunt instrumente foarte eficiente de colectare de date cu acordul vizitatorilor, ceea ce iti va permite comunicarea personalizata a ofertelor si plasarea corecta a mesajelor de vanzare.
  4. Ai vizibilitate continua. Fiecare aplicatie mobila isi are propriul loc pe ecranul telefonului mobil al utilizatorului, ceea ce face ca business-ul tau sa fie vizibil ori de cate ori acesta foloseste telefonul mobil.
  5. Iti creezi un atu competitional. O aplicatie mobila nu te pozitioneaza doar la indemana clientului ci si cu un pas in fata competitiei. 
  6. O aplicatie mobila e un instrument eficient de fidelizare a clientilor.  Valoarea unui client este data  de frecventa cu care alege sa cumpere de la tine. Costul real de fidelizare a unui client este, de obicei, mai mare decat cel de achizitie initiala tocmai pentru ca valoarea lui este mai mare si mai stabila. Aplicatiile mobile sunt instrumente la indemana de loializare a clientilor prin programe si oferte dedicate. 
  7. Mentii clientii activi in relatia cu brand-ul tau

Cum poti dezvolta o aplicatie mobila functionala si performanta

Tu iti cunosti cel mai bine afacerea. De aceea este foarte important sa stabilesti carei nevoi va raspunde aplicatia pe care vrei sa o promovezi atat in functie de obiectivele tale de dezvoltare la nivel de business, cat si in functie de asteptarile potentialilor tai clienti. 

In ceea ce priveste dezvoltarea si implementarea ei (indiferent daca te intereseaza o aplicatie pentru Android, iOS sau cross-platform) este important sa lucrezi cu o echipa dedicata de development. 

Si, ca sa te asiguri ca proiectul va decurge bine inca de la inceput, trebuie sa alegi un partener de software cu experienta in dezvoltarea de aplicatii pentru diverse industrii. Un astfel de furnizor iti va putea asigura o serie de servicii conexe pe care este posibil sa nu le iei in calcul la inceput (consultanta, suport si mentenanta , etc) dar de care vei avea, cu siguranta, nevoie pe parcurs. 

Aplicatii free sau platite: de ce tip de aplicatie ai nevoie?

In functie de obiectivul stabilit pentru dezvoltarea aplicatiei vei decide si daca aceasta va putea fi descarcata si utilizata gratuit sau nu.

Stii ca ai nevoie de o Aplicatie Free atunci cand:

  • esti interesat sa pui ofertele companiei tale la indemana clientilor si sa vinzi prin mai multe canale;
  • vrei sa cresti notorietatea brandului atragand un numar cat mai mare de utilizatori;
  • cauti solutii sa reduci costurile de promovare si sa comunici mai rapid si direct cu potentialii clienti;
  • vrei sa iti fidelizezi clientii.

Aplicatie Paid este o alegere potrivita pentru afacerea ta atunci cand:

  • esti interesat sa iti transformi vizitatorii din aplicatie in generatori de venituri;
  • vrei sa oferi o experienta digitala de calitate;
  • cauti solutii ca sa iti fidelizezi pe termen lung clientii.

Fie ca optezi pentru promovarea unor aplicatii paid sau free, este esential sa iti bazezi strategia afacerii pe solutii digitale de viitor.

Dezvoltarea unei aplicatii mobile te va ajuta sa cresti valoarea business-ului tau, sa fii mai aproape de potentialii clienti cu oferte personalizate si sa te adaptezi din mers schimbarilor din piata, oricat de imprevizibile ar fi acestea. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *