Dieta Dukan – cat poti slabi si cum se tine aceasta dieta?

pregatire-reteta-pui-dieta-dukan

Dieta Dukan este o dieta bazata pe proteine, dezvoltata de Pierre Dukan, nutritionist francez si dietetician.

De asemenea, cunoscuta si sub numele de metoda Dukan, aceasta dieta propune un plan de alimentatie sanatoasa bazata pe felul in care vanatorii primitivi erau obisnuiti sa manance.

Aceasta dieta include 100 de alimente, dintre care 72 provin de la animale si 28 de la plante. Persoana poate manca oricat de mult isi doreste, atata timp cat mananca doar cele 100 de alimente.

Ce este Dieta Dukan?

Dieta Dukan se bazeaza pe teoria conform careia proteinele pot ajuta oamenii sa piarda in greutate pentru ca:

  • are un numar foarte mic de calorii
  • ofera senzatia de satietate
  • digestia proteinei foloseste mai multe energie si, prin urmare mai multe calorii

Restrictionarea aportului de carbohidrati si grasimi induce corpul intr-o stare de infometare ce forteaza organismul sa foloseasca depozitele de grasimi pentru energie.

Fazele dietei dukan

Exista 4 faze ale dietei Dukan. Faza de atac, faza de croaiera, de consolidare si stabilizare. Dieta se concentreaza asupra alimentelor naturale, nu asupra celor ambalate. De asemenea, incurajeaza activitatea fizica.

cateva alimente recomandate in dieta dukan

Faza de atac

Faza de atac vizeaza o pierdere rapida in greutate: de la 2 la 3 kilograme in decurs de 2-10 zile. Se spune ca este o modalitatea de a accelera metabolismul.

Persoana care tine dieta poate alege din 68 de proteine, dar poate consuma doar proteine slabe. Cantitatea este nelimitata. Nu se numara caloriile. Proteina poate fi orice tip de carne de vita, peste, pui, oua, soia si branza de vaci, dar trebuie sa aiba un continut scazut de grasimi. Trebuie de asemenea evitatea carnea cu zaharuri adaugate.

Cel care tine dieta trebuie, de asemenea, sa consume 1,5 linguri de tarate de ovaz, singura sursa de carbohidrati permisa in aceasta faza. Taratele de ovaz suprima, de asemenea, foamea.

Trebuie sa se consume cel putin 1,5 litri de apa in fiecare zi. Persoana ce tine aceasta dieta trebuie sa faca exercitii fizice, timp de cel putin 20 de minute pe zi.

Faza de croaziera

Aceasta faza are scopul de a ajuta persoana ce tine dieta sa atinga greutatea corporala dorita, prin adaugarea a 32 de legume specifice la regimul alimentar. Fructele nu sunt permise.

In timpul fazei de croaziera, persoana ce tine dieta, ar trebui sa isi reduca greutatea cu aproximativ 1 kilogram pe saptamana. Daca individul doreste sa piarda 15 kilograme, aceasta faza va dura 15 saptamani.

Diferite alimente vor putea fi consumate, dar daca acestea duc la cresterea in greutatea, ele vor fi interzise. Pot fi consumate cantitati nelimitate de proteine cu un continut scazut de grasimi, exact ca in faza de atac, si cantitati nelimitate de legume fara amidon, cum ar fi spanacul, salata, okra si fasole verde.

Cu toata acestea, consumul de proteine slabe si legume trebuie alternat, astfel incat intr-o zi trebuie sa se manance doar proteine slabe, iar in ziua urmatoare, proteine slabe combinate cu legume cu un continut foarte mic de amidon.

cat poti slabi cu dieta lui Pierre Dukan?

Persoana care tine dieta va continua sa consume 1,5 litri de apa si o lingura de tarate de ovaz in fiecare zi. Morcovii, porumbul si mazarea sunt legume cu amidon, deci nu sunt permise. Durata exercitiilor fizice trebuie sa fie de 30 de minute pe zi.

 

Faza de consolidare

In faza de consolidare, scopul nu este de a pierde in greutate ci de a evita recastigarea kilogramelor.

In fiecare zi, trebuie sa se consume:

  • canitati nelimitate de proteine si legume
  • un fruct cu continut redus de zahar
  • o portie de branza
  • doua felii de paine cu cereale integrale

Cel care tine dieta Dukan, isi permite acum sa manance 1-2 portii de alimente cu amidon, si 1-2 mese “de sarbatoare” pe saptamana. Aceste mese “de sarbatoare” le permite oamenilor sa consume tot ceea ce isi doresc.

In timpul acestei faze, este necesar ca intr-o zi sa se consume doar proteina pura, ar fi de preferat sa se respecte aceeasi zi in fiecare saptamana. Aceasta faza implica 25 de minute de exercitii pe zi.

Faza de stabilizare

Aceasta este partea de intretinere a planului pe termen lung. Persoana ce tine dieta nu trebuie sa se astepte sa piarda sau sa castige in greutate.

Oamenii pot manca orice isi doresc, atata timp cat respecta niste reguli simple:

  1. In fiecare saptamana, trebuie sa existe o zi in care sa se consume doar proteine, exact ca in faza de atac.
  2. Trebuie sa se consume zilnic 3 linguri de ovaz
  3. In fiecare zi se respecta un program de 20 de minute de exercitii fizice
  4. Nu urca niciodata cu liftul sau cu scarile rulante

Faza de stabilizare este un plan pe termen lung care va face parte din stilul de viata al persoanei. Cel care tine aceasta dieta poate consuma indulcitori artificiali, otet, guma fara zahar si condimente. De asemenea, li se recomanda sa ia minerale si multivitamine.

Idei de retete pentru dieta Dukan

Din moment ce multe produse sunt interzise, o persoana care urmeaza o astfel de dieta, s-ar putea sa aiba nevoie de anumite idei pentru a gati mese gustoase.

Iata cateva modalitati prin care poti transforma alimentele:

  • Gateste carnea si pestele pe gratar in loc sa le prajesti
  • Foloseste marinade din sos de lamaie si soia in loc de sosuri obisnuite
  • Utilizeaza condimente si ierburi aromate, de exemplu creveti cu ghimbir, pui cu scortisoara
  • Inlocuieste branza cu tofu sau branza fara grasimi
Prin ce se diferentiaza dieta Dukan de dieta Atkins?

Site-ul dietei Dukan explica faptul ca exista anumite asemanari intre dieta Dukan si Atkins, deoarece ambele implica un consum redus de carbohidrati.

Cu toate acestea, exista unele diferente majore:

  • In dieta Dukan, nu se numara caloriile, carb
  • ohidratii sau valorile nutritionale
  • Dieta Dukan ofera o lista de 100 de alimente, plus altele permise in ultima faza
  • Dieta Dukan se concentreaza pe proteine cu continut scazut de grasimi, inclusiv produse lactate fara grasimi, dar Atkins nu are limite pentru grasimile din lactate, grasimile din carne sau orice grasimi saturate
  • Atkins recomanda shake-uri, batoane si alte alimente ambalate, insa Dukan recomanda 100 de alimente naturale
  • Consumul de produse din lista celor 100 de proteine si legume este nelimitat
  • Coaching-ul, sub forma unui plan interactiv personalizat, monitorizeaza progresul persoanei in fiecare zi
reteta cu pui pentru dieta Dukan
Functioneaza dieta Dukan?

Criticii subliniaza faptul ca din moment ce dieta interzice anumite grupuri de alimente, cum ar fi cerealele si fructele, este incompleta din punct de vedere nutritional.

Evaluatorii au criticat de asemenea dieta Dukan si pentru faptul ca este greu de urmat deoarece totul trebuie sa fie pregatit de la zero.

Alte probleme includ urmatoarele:

  • Pierderea initiala in greutatea se produce prin eliminarea apei
  • Proteinele slabe, cum ar fi carnea si pestele pot fi costisitoare
  • Regulile sunt stricte si alegerile pot fi plictisitoare, deci este greu de urmat

Serviciul National De Sanatate din UK a afirmat:

In cele din urma, o dieta care este la fel de restrictiva ca dieta dukan va duce la pierderea in greutate pur si simplu din cauza unui deficit de calorii, ca urmare a alegerilor alimentare limitate, plictiseala si lipsa bucuriei de a manca.

Un studiu efectuat de cercetatori de la Universitatea din Granada, Spania a sugerat ca o dieta bogata in proteine poate provoca afectiuni renale pe termen lung, deci, aveti grija si la acest aspect.

Pana in prezent, nicio cercetare nu a demonstrat ca dieta bogata in proteine, cum ar fi dieta Dukan, este sigura sau eficienta, insa, rezultatele celor care au tinut aceasta dieta sunt incredibile.

Site-ul dietei Dukan sfatuieste pe oricine are de gand sa inceapa dieta sa vorbeasca mai intai cu medicul de familie sau un nutritionist. La fel facem si noi 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *