E.ONs-a înscris pentru obţinerea unui patent digital pentru controlul complet al datelor consumatorilor

Datele sunt moneda viitorului. În prezent, totuşi, doar companiile din sectorul digital global beneficiază de pe urma acestui lucru. Inginerii de la E.ON FutureLab au dezvoltat,recent, o inovaţie care plasează clienţii de partea câştigătoare: au şi ei beneficii atunci când datele lor sunt utilizate şicâştigă un mai bun control asupra analizei statistice a acestor date. E.ON a înregistrat pentru patentare acest sistem IT unic. De curând, Oficiul European pentru Patente a făcut publică solicitarea de patentare.

Cutia, de dimensiunea unei bancnote de 5 euro, poate fi instalată într-o gospodărie, clădire administrativă sau companie. Ea colectează în locul respectiv diverse date, de exemplu, de la aplicaţiile casei inteligente, le evaluează şi le face utilizabile. Clientul este singurul în măsură să decidă cine poate accesa şi care anume din fluxurile de date. În plus, el poate utiliza cutia pentru a câştiga bani punând la dispoziţie analiza statistică a datelor selectate pentru a fi utilizate. E.ON are rol de intermediar şi de furnizor al serviciului, însă are acces doar dacă clientul este de acord în mod explicit. O criptare de înaltă securitate în coroborare cu tehnologia blockchain previne furtul sau manipularea datelor.

Patentele digitale sunt rare, însă echipa noastră de la E.ON FutureLaba reuşit să combine tehnologia blockchain şi big data cu o soluţie simplă de hardware. Posibilitatea de vinde părţi din aceste analize într-un cadru mai sigur şi trasabil este complet nouă”, a declarat Matthew Timms, Director General pe domeniul Digital şi Tehnologie al E.ON.

Suntem încrezători că acest produs inovator dezvoltat de colegii noştri din Germania îşi va dovedi rapid importanţa şi utilitatea trecând cu succes testele primilor clienţi, care vor avea astfel control absolut asupra analizei datelor proprii, în condiţii de utilizare de maximă siguranţă. Ne dorim să aplicăm toate aceste noi tehnologii în beneficiul clienţilor, contribuind astfel la modelarea viitoarei lumi a energiei”, a declarat Andreea Ioniţă, ChiefStrategy, Markets, Digital Officer, E.ON Romania.

Sursa: Ziar Harghita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *