Ghid Google Adwords Romania-2020

ghid google adwords in romania

ghid google adwords in romania

Cu peste 3,5 miliarde de interogări de căutare pe zi și aproape 90% din cota de piață, majoritatea clienților dvs. existenți și potențiali se află pe motorul de căutare Google.

În calitate de retailer de comerț electronic, cel mai probabil căutați un canal de marketing care să ofere o modalitate ușoară de a vă cuantifica rentabilitatea investiției și o oportunitate de a obține detalii cu datele dvs.

Canalele tradiționale de marketing, cum ar fi publicitatea TV și radio, sunt o fotografie în întuneric. Este posibil să nu aveți timp să așteptați ca SEO să înceapă. O strategie Google Ads puternică vă va oferi imediat rezultate și venituri. Potrivit Google, agenții de publicitate câștigă 8 USD pentru fiecare 1 USD pe care îl cheltuiesc pe Google Ads.

Iar concurenții dvs. sunt cel mai probabil pe Google Ads. Tastați numele tipului de produs pe care îl vindeți și, dacă vedeți anunțuri în partea de sus sau de jos a paginii cu rezultatele căutării, trebuie să intrați. Pierderea dvs este câștigul lor!

Pe lângă anunțurile de pe Facebook, Google Ads este o completare puternică a strategiei de marketing a oricărui comerciant cu amănuntul pentru comerțul electronic. Cantitatea mare de date disponibile și opțiuni pot face din aceasta o perspectivă copleșitoare.

ghid promovare prin google adwords romania
ghid promovare prin google adwords romania

Campanii de search in Google Adwords

Anunțurile din căutarea Google sunt cele mai frecvente anunțuri pe care le veți vedea pe Google. Sunt reclame text care apar în partea de sus și de jos a paginii cu rezultatele motorului de căutare (SERP). Anunțul dvs. este afișat în același format ca și rezultatele normale ale căutării (de exemplu, titlu și descriere) numai cu textul „Anunț” listat alături.

Aceste campanii sunt extrem de eficiente, deoarece vizează utilizatorii care caută exact produsele și serviciile pe care le oferiți. De asemenea, aveți acces la o mulțime de date, astfel încât să vă puteți cuantifica rentabilitatea investiției și să vă optimizați campaniile.

Anunțurile text sunt alcătuite dintr-un titlu, o adresă URL afișată, o descriere și extensii (dacă sunt disponibile).

Extensiile extind anunțul cu informații suplimentare pentru a atrage utilizatorii să facă clic pe anunțul dvs. Se găsește extensii pentru a crește valoarea CTR și performanța generală a anunțurilor.

Formatele includ:

Butoane „Apel”
Informații despre locație de la Google
Text suplimentar dincolo de ceea ce este în titlu și descriere
Linkuri către alte pagini de pe site-ul dvs.
Declanșator pentru anunțuri: cuvinte cheie sau public țintă

Anunțuri de tip shopping in Google Ads


Anunțurile Google Shopping sunt extrem de populare în rândul comercianților cu amănuntul de comerț electronic. Anunțurile Google Shopping sunt afișate chiar în partea de sus a unui SERP, deasupra anunțurilor text și a rezultatelor căutării. Pe mobil, ei preiau ecranul. Văzând că dispozitivul mobil a depășit desktopul și tot mai mulți clienți fac cumpărături pe dispozitivele lor mobile, plasarea în anunțurile pentru Cumpărături Google vă va aduce un avantaj.

Anunțurile pentru Cumpărături Google prezintă cele mai atractive elemente pentru cumpărători: o imagine, descrierea produsului și prețuri.

promovare google adwords ghid romania
promovare google adwords ghid romania

Anunțurile pentru Cumpărături cu produse sunt anunțuri individuale pentru produse, create automat cu informații din contul dvs. Merchant Center.

Anunțurile Showcase Shopping grupează mai multe produse similare într-un singur anunț.

Pentru a începe, creați un cont Merchant Center și încărcați datele despre produs.

De ce să folosiți campanii de shopping in Google?

Oportunități mai calificate. Includând o fotografie și informații despre prețuri în anunț, invitați clicuri mai calificate.
Gestionare ușoară a campaniei – Fără cuvinte cheie. Anunțurile pentru Cumpărături Google rulează pe atributele pe care le oferiți pentru fiecare dintre produsele dvs.
O prezență mai largă – mai ales atunci când este combinată cu anunțuri afișate în rețeaua de căutare.
Anunțurile pentru Cumpărături cu produse sunt anunțuri individuale pentru produse, create automat cu informații din contul dvs. Merchant Center.

Anunțurile Showcase Shopping grupează mai multe produse similare într-un singur anunț.

Pentru a începe, creați un cont Merchant Center și încărcați datele despre produs.

Cum funcționează Google Ads

Google Ads este Pay-Per-Click (PPC), ceea ce înseamnă că veți plăti numai pentru clicurile pe care le primiți.

Pentru ca anunțul dvs. să fie afișat, trebuie să stabiliți o ofertă – cu alte cuvinte, spuneți Google cât sunteți dispus să plătiți pentru a fi afișat pentru un anumit cuvânt cheie. Această sumă se numește cost-pe-clic (CPC).

Valorile de referință CPC variază foarte mult în funcție de industrie și de concurența dvs. Cuvintele cheie legate de numele dvs. de marcă sunt întotdeauna ieftine (datorită concurenței reduse). În unele industrii (în special în sectorul sănătății) puteți vedea CPC la 15 USD sau mai mult. Potrivit Google, suma CPC medie pe platformă este de 2,69 USD.

Cu fiecare căutare Google, are loc o licitație. Google găsește toate cuvintele cheie care se potrivesc căutării și anunțurile care vizează anumite cuvinte cheie, un feed de produse, publicul țintă etc. După filtrarea opțiunilor de direcționare, cum ar fi locația sau datele demografice, Google va finaliza cu anunțuri eligibile de afișat.

Cum decide Google ce anunțuri să afișeze? Google aruncă o privire asupra Clasării anunțurilor pentru fiecare anunț eligibil.

Clasarea anunțului dvs. = suma licitată CPC x Scorul de calitate

Observați că o singură ofertă CPC puternică nu vă câștigă o poziție în partea de sus a Google. Google ia în calcul suma licitată împreună cu Scorul de calitate al cuvântului cheie.

ghid google adwords romania
ghid google adwords romania

Un scor de calitate (1-10) este compus din 5 elemente:

Rata dvs. de clic (CTR)
Cât de relevant este fiecare cuvânt cheie pentru grupul său de anunțuri
Calitatea și relevanța paginilor dvs. de destinație
Relevanța textului publicitar pentru pagina de destinație și / sau căutarea utilizatorului
Performanța anterioară a contului dvs.
Google Ads este foarte scalabil. Dacă vă configurați campania corect și se transformă la un nivel bun, vă puteți mări bugetul și puteți obține și mai multe conversii.

Lucrați cu un buget redus? Optimizați-vă campania pentru cele cinci elemente de mai sus și veți vedea performanța îmbunătățită, fără a cheltui un ban în plus.

Acum, că aveți elementele de bază acoperite, vom analiza strategia. Înainte de a crea o campanie în Google Ads, aveți nevoie de un plan care să vă economisească timp și buget prețioase. În această secțiune vom acoperi următoarele:

Teluri si obiective
Determinarea KPI
Remarketing
Analiza competitivă
Strategia cuvintelor cheie
Pagini de destinație
Hai să ne scufundăm!

  1. Stabiliți un anumit obiectiv in Google Ads.

Răspundeți la aceste întrebări înainte de fiecare campanie Google Ads:

Ce obiective de vânzări doriți să atingeți cu campania de Google Adwords?

Care este marja dvs. de profit net pentru produsele pe care doriți să le vindeți cu Google Ads? (Este posibil ca unele produse să nu merite promovate cu Google Ads)

Cât valorează fiecare clic pentru site-ul dvs. web?

Ce valorează fiecare vânzare pentru site-ul dvs. web?

ghid google adwords romania 2020

Răspunsurile la aceste întrebări vor determina cum să vă setați sumele licitate și să știți dacă Google Ads este sau nu platforma potrivită pentru această campanie.

Faceți segmentul ideal al clientului dvs. țintă.

Răspundeți la aceste întrebări atunci când vă dezvoltați personalitatea clientului:

Ce au în comun clienții dvs.? Vârstă? Gen? Locatie geografica?

Ce produse cumpără? Majoritatea clienților cu cheltuieli mari achiziționează de obicei din una sau două categorii.

De ce cumpără ceea ce cumpără? Ce problemă rezolvă produsele dvs. pentru un client? Aceasta va debloca intenția de cumpărare a clientului.

Acest lucru vă va ajuta cu direcționarea în funcție de locație și demografică, care vă vor spori rentabilitatea investiției.

  1. Determinați-vă KPI-ul.

Indicatorii dvs. cheie de performanță (KPIs) reprezintă măsura dvs. de succes în marketing. Acestea arată dacă tacticile dvs. din Google Ads funcționează sau nu. De asemenea, vă vor ajuta să luați decizii de campanie mai inteligente pe baza datelor.

KPI obișnuiți de măsurat în Google Ads:

Rata de clic (CTR)
Performanța cuvintelor cheie
Cost pe clic (CPC)
Rata de conversie
Cost pe achiziție (CPA)
Scorul de calitate
Urmărirea unui singur KPI singur nu vă va ajuta prea mult. Urmărirea CTR-ului campaniei dvs. nu înseamnă nimic dacă clicurile respective nu se convertesc. De asemenea, urmărirea ratei de conversie fără a lua în considerare alte considerații (cum ar fi Scorul de calitate) înseamnă că nu veți putea diagnostica campania la fel de ușor dacă aceasta nu mai funcționează.

Ce să urmăriți?

Gândiți-vă cum va arăta succesul cu campaniile dvs. Acordați cea mai mare atenție rentabilității dvs. de bază – sau calității clienților pe care îi trimiteți pe site-ul dvs. web. Rezistați dorinței de a vă concentra exclusiv pe valori de vanitate, cum ar fi clicuri sau afișări.

Aflati mai multe despre campaniile de Google Adwords pe www.star-marketing.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *